Tim De stoomtrein kwam net aan in Ruigrijk dus ik zette mijn fake locatie in de app op het plein voor Droomvlucht.
Maar laten we realistisch zijn, hoeveel mensen gaan de moeite nemen om dit op deze manier te doen? Die groep is relatief klein. Moet iets tegen gebeuren, dat zeker, maar dit is een van de mindere risico's denk ik.
Ik heb het systeem afgelopen maandag zelf getest en dit vind ik tot dusver de beste implementatie die ze getest hebben. Een reguliere wachtrij naast een fastpass rij. Ik heb die planangst van sommige niet, dus een systeem als dit kan ik erg goed mee leven. De capaciteit leek 50/50 verdeeld te zijn tussen de fastpass en de reguliere rij. Deze laatste staat hierdoor wel veel vaker stil, dat kan voor de ervaring rot zijn, maar bied ook kansen voor mooiere wachtrijen op locaties waar nu veel veehokken zijn, dus ik zie dat best zitten.
Nadeel aan het huidige systeem is dat het niet op basis van tickets gaat, maar op basis van een telefoon. Dit hebben we getest door op twee telefoons met een kleine 7 minuten verschil tickets te boeken. Gevolg is dat je twee keer achter elkaar in de droomvlucht kan. Met een groep van zes kan het daardoor hard gaan. Ik zou net als een aantal andere parken het koppelen van tickets adviseren, hoewel dat tegelijk misschien ook lastig is door de e-tickets welke tegenwoordig gebruikt worden door de meeste gasten.
Een betere poging dan in het verleden iig. Ze zijn er nog niet, maar dit systeem kan wel eens het beste bij het park passen. De vraag is daarna welke attracties dit mogelijk zouden krijgen, want bij veel rides zal je de single rides line moeten opofferen of best flinke werkzaamheden moeten uitvoeren. Als ze dit doorvoeren voor meer rides hoop ik dat ze het aangrijpen voor het creëren van mooiere wachtrijen.