wh_k kleinschalig testen
Dat hadden ze gedaan bij de monorail. Het grote ding is dat je op een bepaald moment (als je serieus bezig bent met een test), je ook meer data nodig hebt en het dus bij een grotere attractie moet doen.
De pijnpunten die keer op keer terugkomen, bij alle tests, zijn:
- Gebrek aan communicatie en uitleg. Er moeten overal borden staan met uitleg, niet alleen een QR. Maak een video, animaties, leg het goed uit, zorg dat er medewerkers aanwezig zijn die het kunnen uitleggen. Je moet in de communicatie voor iets dergelijks overdrijven, zodat het direct duidelijk wordt wat de opzet is.
- Itereren, aanpassen. Als je merkt dat er problemen zijn en het stropt ergens, doe er dan iets aan. Komen er wachtrijen? Zet een dranghek of 10 en een medewerker erbij die het uitlegt. Voorzie extra borden, maar pas het vooral aan. Het punt van een test is net dat je snel kan schakelen als het nodig is (en dat is bij elke test zo).
Als ze een volgende test willen doen, moet dat gewoon beter. En als ze dat niet kunnen, dan moeten ze er niet aan beginnen.
Als ze dat wél onder controle krijgen, dan vind ik een nieuwe test absoluut niet erg, integendeel.