wh_k Tegelijkertijd is in het hoogseizoen voor de helft van je tijd in de rij staan ook niet geweldig,
En dan ben je nog optimistisch. Je staat rustig een uur in de rij voor een ritje van 5 minuten. Dan loop je hooguit 10 minuten naar de volgende attractie. De meeste mensen nemen een snelle hap tussendoor.
wh_k Een Fast pass systeem gaat volgens De Efteling in tegen hun principes omdat iedereen gelijk zou moeten zijn in De Efteling.
Dat kun je voor veel pretparken zeggen die dan tóch een dergelijk systeem hebben. Helaas. Alleszins hoop ik dat de Efteling hier inderdaad nooit aan gaat beginnen.
wh_k Denk dat bij veel bezoekers toch het sentiment heerst (en terecht) dat een dagje in De Efteling niet gepaard moet gaan met constant op je telefoon moeten kijken wanneer je ergens aan de beurt bent,
En eigenlijk is dat ook niet nodig voor een virtueel wacht syteem. MPG heeft het gehad met een soort Tamagotchi die dit in de gaten houdt.. maar laten we eerlijk zijn: Dat is niet meer van deze tijd.
Ze zouden in de Efteling prima het systeem van Heide Park kunnen invoeren: je wacht virtueel en daarna kun je direct naar binnen, maar als je pas een uur later komt aanzetten: Ook goed. Als maar minimaal de wachttijd verstreken is.
Daarnaast kun je de telefoon een alarm laten geven wanneer je tijd is aangebroken (of 5 minuten van te voren - laat bezoekers dat zelf kiezen) zodat je niet zelf de hele tijd op je telefoon hoeft te staan kijken, maar vanzelf gewaarschuwd wordt.
Allemaal complexe onzin met je locatie in het park of tijd waarbinnen je bij de attractie MOET zijn kan allemaal achterwege gelaten worden.
Grootste probleem blijft dat de Efteling te weinig opvulling heeft om te doen terwijl je virtueel staat te wachten.