In die OiP recensie kan ik me niet helemaal vinden. Ieder zijn mening, maar deze vind ik persoonlijk wel zuur aandoen.
Ik word van een deel van het promo materiaal heel enthousiast en bij een deel heb ik mijn bedenkingen.
Positieve start: van de foyer word ik blij! De trap, kroonluchter, vormgeving van de pilaren en kleurgebruik. Het oogt wat mij betreft chique en uniek. Ook de vormgeving van Brasserie Zeven ziet er tof uit. Een Franse brasserie kan op deze manier prima werken in de Efteling, denk ik. Van de naam word ik nog niet enthousiast, maar dat is naderhand makkelijk aan te passen (zoals al zo vaak is gedaan in de Efteling).
De kamers in groen en blauw zien er prima uit! Zou ik graag verblijven. Die hoeven voor mij ook niet volgepompt met Efteling referenties. Een paar kleine knipogen maken het af. De rode kamer vind ik op het randje en de gele kamer er wel overheen. Die vind ik ronduit lelijk. Benieuwd of die er uiteindelijk ook echt zo uit komen te zien.
De koffiecorner vind ik, net als velen, erg generiek. Hier had wat mij betreft nou juist een meer thematische steampunk achtig koffieapparaat als centre piece niet misstaan.
Ook van de vormgeving van Mystique word ik nog niet warm. Ik kijk erg uit naar een luxer restaurant in de Efteling, maar krijg van dit beeld nou niet meteen die vibe. Ook de tafelzetting (tafels in een lange rechte lijn) vind ik daar niet zo bij passen. Misschien dat het in het echt heel anders gaat ogen.
Het zwembad vind ik op deze render lastig in te schatten. Met het juiste licht kan dit wel een hammam/sauna sfeer creëren, maar zo op de afbeelding oogt het vooral kaal en klein.
De buitenkant oogt tot nu toe veel beter dan de renders, dus ik heb er nog steeds vertrouwen in dat dit uiteindelijk een heel geslaagd project gaat worden.