Tonnie Eens wat betreft de Disney-hotels. Ik had wat duidelijker moeten uitleggen wat ik bedoelde met 'neutraal', namelijk 'niet uitgesproken Disney'.
Natuurlijk zijn de Disney hotels gethematiseerd, maar met 'neutrale' thema's als 'Noordoostkust VS' of 'Nationale parken VS'. In de lobby en restaurants vind je vrijwel geen Disney terug. Die neutrale thema's zijn natuurlijk wel tot in de puntjes uitgewerkt, met allerlei foto's, schilderijen en objecten. In de kamers zie je wel Disney, maar die touches zijn pas bij de laatste renovaties toegevoegd en waren geen onderdeel van het oorspronkelijke ontwerp. (Het Disneyland hotel in Parijs is natuurlijk de uitzondering hier, hoewel de algemene ruimtes daarvan met de laatste renovatie ook een stuk minder 'Disney' zijn geworden dan voorheen.)
Wat mij betreft past wat de Efteling nu doet ook in die lijn. De algemene ruimten zijn niet heel 'Eftelings' in de zin dat je overal Pardoes of Pieck-achtige elementen ziet en dat is in mijn ogen wel een pluspunt. Ik zie de ontwerpers namelijk graag wat spelen met wat gevoelsmatig bij de Efteling past.
Of de binnenkant bij de buitenkant past is een kwestie van smaak. Als je kijkt naar de Disney hotels, zie je dat daar een 'realistisch' thema is gebruikt, dus bv. een bestaande bouwstijl, Dan is het logisch dat bepaalde elementen van de buitenkant in het interieur worden doorgevoerd.
Of ik het Grand Hotel 'Victoriaans' zou noemen weet ik niet zo goed. Het heeft er wat elementen van, maar toch ook weer niet helemaal. Het is in mijn ogen (ik ben geen architect!) wat 'losser' en dat geeft ook mogelijkheden voor wat je met het interieur doet. En dan vind ik zo'n modern interieur helemaal niet onprettig ogen. Heel sterk aansluiten bij een bepaalde bestaande bouwstijl is ook niet echt iets wat de Efteling eerder heeft gedaan, er wordt altijd een eigen draai aan gegeven.
Overigens denk ik dat er t.z.t. voldoende thematische touches te ontdekken zullen zijn, maar dat die op de concepts nog niet echt naar voren komen.
keey87 wat zou men dan allemaal van extra perks aanbieden zodat mensen overtuigd worden om er te reserveren?
'Character breakfast' met sprookjesfiguren?