Mijn man hoort met z'n 1,96 helaas ook in de club lange mensen. Tot nu toe is ie nog nergens geweigerd, maar ik zoek voor het bezoeken van een park wel de restricties voor hem op. Zo voorkomen we verrassingen. Hij hoeft niet per se elke baan te doen, dus als ie een keer geweigerd zou worden, zal dat niet het einde van de wereld zijn. Zo hebben we ook bij ons eerste bezoek aan het drukke Phantasialand Black Mamba overgeslagen, maar keihard ingehaald op een dag dat het park rustiger was. Zo sta je ook niet voor niks te lang in de wachtrij terwijl je er toch uitgeplukt kan worden.
Aan het begin de stoel van tevoren uitproberen is zeker geen overbodige luxe, want de lengte zit bij hem vooral in de rug. Het type beugel is voor hem dan ook vooral van belang (in de Xpress zit ie bijvoorbeeld helemaal niet lekker, ondanks dat ie daar gewoon in mag).
Drop Towers houden we absoluut niet van, maak ik zag afgelopen zomer in Zweden ook overal restricties van 1.95 meter maximaal.
Dit jaar willen we voor het eerst Toverland bezoeken, maar gelet op jullie horrorverhalen, ben ik ergens wel bang dat ie niet mee mag in Fenix.