Hier zijn we weer 😅
De vraag die ik nu ga stellen vind ik erg belangrijk én is ook in het (eigen)belang van sommige forumleden. Dus deze keer hoop ik toch op feedback van verschillende mensen.
Jullie weten al dat ik hier kort iets over wil zeggen als het mij lukt om een reportage over groeiremming te maken. Ik denk dat ik zelf ga verzwijgen dat mensen groter dan 1m95 soms toch slagen omdat het park een oogje dichtknijpt of niet zo strikt controleert. Als ik dit in een reportage zou zeggen die in een veelgelezen tijdschrift verschijnt, dan vrees ik dat de pretparken zich misschien 'betrapt' zullen voelen en zullen reageren door hun controles strenger te maken. Dat wil ik absoluut niet! Er lijken weinig of geen veiligheidsrisico's te zijn als je een paar centimeter te lang bent, want uit de discussie hierboven blijkt dat jullie geen moment in gevaar waren (en andere mensen ook niet).
Maar ook als ik zelf helemaal niets zeg, zou dit toch bekend kunnen worden. Omdat de journalisten met wie ik samenwerk dit forumtopic ontdekken bij hun opzoekwerk en het toch neerschrijven in de reportage. Of omdat het achteraf gezegd wordt in lezersbrieven en facebookreacties. Daar heb ik zelf geen controle over.
Enerzijds wil ik die limiet van 1m95 vermelden in mijn reportage omdat dit absoluut relevant is in een reportage over groeiremming (als ze mij vragen of ik het zelf erg zou vinden om zo groot te zijn dan moet ik wel want het is het enige nadeel dat ik zie).
Anderzijds ben ik bang dat parken zullen reageren door strenger te gaan controleren. En dan zou ik me best wel schuldig voelen omdat ik met mijn reportage juist méér tolerantie tegenover lange mensen wil creëren.
Hoe pak ik dit het beste aan volgens jullie?
Jullie zouden rechtstreeks benadeeld worden als dit fout gaat, hopelijk kunnen jullie mij het juiste advies geven ;-)