Ik vind dit in zoveel opzichten gewoon heel goed nieuws!
Als eerste, wat fijn dat de Efteling toch financiën heeft om te kunnen uitbreiden in het park. Na Backerei Krumel is dit al vrij vlot de volgende meevaller wat dat betreft. Is misschien niet het geweld dat je hoopt als na zes jaar eindelijk je bestemmingsplan is aangepast. Maar het park komt uit zeer lastige tijden en dit soort dingen had ik voorlopig niet verwacht. Ten tweede, Monsieur Cannibale gaat het veld ruimen en gezien de uitstraling van de attractie en de huidige tijdsgeest is dat alleen maar goed nieuws. De Efteling moet geen merk worden of zijn dat op die manier het nieuws haalt.
Als derde, eindelijk(!?) een attractie erbij in het park waar water een rol lijkt te gaan spelen. Met zomers die langer duren en warmer worden is verfrissing in dit soort speelelementen een goede toevoeging aan je park wat mij betreft. Ook mooi dat het levensloze Vogelrok plein dat vol stenen lag meer smoel en aanzien gaat krijgen. Zo te zien krijgen we een echte scheiding tussen Carnaval Festival en Vogelrok/Sinbad de Zeeman themagebied. Dit lijkt mij, na Symbolica en Max & Moritz, een nieuwe trend in het park om wat volwaardiger themagebieden te gaan bouwen. Heel eerlijk, ik weet nog niet wat ik daar van vind. Want Symbolica is prima geslaagd, maar Max&Moritz lijkt mij minder geslaagd in dat opzicht. Maar ik laat mij graag verrassen.
Dan als vierde, het houdt niet op hoor, staat er dat dit het eerste fase is naar totale gebiedsontwikkeling. Het persbericht heeft het over een opknapbeurt van Panoroma. Laten we hopen dat die uitbreiding er dan ook snel komt en dat Carnaval Festival misschien wel via de andere zijde op termijn te benaderen is. Op die manier zou het huidige plein geheel in het nieuwe thema komen te vallen. En ik hoop dat in deze eerste fase ook het binnenpleintje van Vogelrok meegetrokken gaat worden. Dat vind ik misschien wel een van de lelijkste stukjes park momenteel die voor bezoekers te duidelijk zichtbaar is. En anders in een volgende fase!
Al met al, wat een goed nieuws uit Kaatsheuvel! 😎