NielsC dat Walibi ‘pas’ bij een half uur wachttijd de tweede trein erop gooit is toch normaal? Ook parken als bijvoorbeeld Toverland doen dit. Je past je aanbod qua capaciteit natuurlijk aan op basis van het aantal mensen in je park. Nu met verplicht reserveren kun je dat aantal voorspellen en daarop anticiperen, normaliter niet.
Walibi heeft, los van Halloween, volgens mij geen extreem drukke dagen. Het kan zeker druk zijn, maar wachttijden zie je zelden boven de 80 minuten uitkomen. En dat is dan maximaal voor 1 a 2 attracties, meestal Untamed en Lost Gravity. De rest steekt dan rond de 30-50 minuten. Op dagen met zo’n wachttijden werkt het systeem prima. Althans in de COVID setting. Walibi trekt op een gemiddelde zomerdag niet meer of minder mensen dan vóór COVID volgens mij. Ja, ik ben zo iemand die het park iedere week even bezoekt en het aantal volle rijen op de parkeerplaats telt 😂 Vandaar dat nu die digitale rijen zo oplopen, maar als alle zitjes weer gevuld moeten worden nemen die uiteraard drastisch af. Fastlane werkt goed op rustig tot gemiddeld drukke dagen zoals je aangeeft, en normaliter bestaat het hele jaar eigenlijk uit zo’n dagen, behalve Oktober.
Walibi heeft als je alle attracties optelt, wat er gewoon heel veel zijn, in combinatie met de personeelsleden welke de achtbaantreinen normaliter als een malle het station uit duwen, op de meeste dagen relatief gezien een erg hoge capaciteit als je kijkt naar de gemiddelde bezoekersaantallen. Halloween daargelaten natuurlijk. Ze hebben op een mooie zomerdag wachttijden waar de bezoekers die in Kaatsheuvel rondlopen jaloers op zijn.
celebrate1st Dan is het doelloos rondlopen tot je eindelijk weer ergens in kan.
Als de digitale rijen enorm oplopen snap ik dit gevoel. Maar met digitale rijen tussen de 30-80 minuten is dat toch geen probleem? Althans in de zin van: of je nu die tijd vast staat in een rij of op een plek naar keuze vertoeft. Ik zoek meestal een fijn bankje uit en zie iedere infill die ik meepak, ook (inderdaad eigenlijk alleen Blast, Merlins Castle of het reuzenra) als mooi meegenomen.
Al moet ik wel eerlijk zeggen: als abbohouder reserveer ik de eerste attractie, eigenlijk altijd Untamed, vanuit thuis. En dan stap ik pas de auto in op het moment dat ik aan de beurt ben. Dus dat is, zeker aangezien we meestal de laatste 2 uurtjes van sluiting het park pas bezoeken, dit systeem een enorm voordeel t.o.v. normaal wachten. Al kan natuurlijk iedere bezoeker vanuit thuis of de auto alvast een plekje reserveren.