Ik wilde vandaag een kijkje nemen en wat kiekjes maken bij de vernieuwingen van de El Rio, maar deze lag de gehele dag samen met Los Sombrero’s in storing. Helaas.
Ik ben normaal erg enthousiast over Walibi, maar vandaag sloegen ze qua operations écht de plank mis. Om 12:35 (vanuit thuis weliswaar) aangesloten in de digitale rij van Untamed. Om 16:28 zaten we pas in de achtbaan. Na dik 3 uur digitaal wachten stond namelijk óók nog een volledig gevulde reguliere wachtrij op het programma.
Dat is dus een wachttijd van 3 uur en 53 minuten. Een wachttijd 233 minuten... Orlando praktijken. Bij (bijna) alle grote attracties staken de rijen de gehele dag dik boven de 2 uur uit. Vanaf 16:15 was het niet meer mogelijk om digitaal aan te sluiten in een rij. Of je moet 9€ betalen, dan was het géén probleem om een ritje te maken. Ze deelden overigens wel 50% kortings vouchers uit bij de uitgang.
Of het lag aan de vele storingen of juist het personeel wat nog ingewerkt moet worden weet ik niet. Er was namelijk doorheen het park genoeg zitplek te vinden en los van de Game Gallery bleef grote drukte op de paden uit. Er was dus veel volk, maar ook weer niet zó schandalig veel voor mijn gevoel. Wij hebben vanaf 12:30 tot 17:45 enkel Untamed, Crazy River en het reuzenrad gedaan. De gemiddelde bezoeker welke er de hele dag was zal maximaal 3 grote achtbanen gedaan kunnen hebben. Dit kan niet.
Om even on-topic en positief af te sluiten: de Exotic zone komt in een zonnetje nóg stralender uit de verf. 🌞