Voor mij verslaat deze baan ook Untamed, Wildfire, Taron, Shambhala, ... al moet er idd wel bijgezegd worden dat dat in de namiddag is want vroeger op de dag is hij wat mild (dat geld ook wel voor de RMC’s zoals hierboven vermeld). Ik kijk er naar uit om hem eens backrow te doen, verste wat ik naar achter zat was rij 7 en daar was de drop ook al ziek 💯

Enil Ben benieuwd of de drop beter is van Geforce. Dat is nog steeds misschien wel de beste first drop in Europe. Z'n enorme kracht in de back row met minimale lap bars.

• Enil heeft hierop gereageerd.
    • Enil vindt dit leuk.

NielsC die heb ik helaas nog niet gedaan dus ik kan de vergelijking niet maken, maar ik kan me inbeelden dat beide drops heel gelijkaardig zijn. Die van Kondaa begint net iets later te draaien dus het zou best kunnen dat je een fractie langer pure airtime hebt. Mijn beugel zat vrij los en ik werd er echt tegen gekatapulteerd en tijdens de val, terwijl je je zitje nauwelijks aanraakt, wordt je dan 80° rond je as gedraaid. Geweldig gevoel! Ook lof voor de beugels die nauwelijks meer sluiten tijdens de rit: als je wat ruimte hebt tussen de beugel dan blijft die ruimte daar zeker tot in de helft van de rit, waardoor die eerste paar hoge elementen héél vrij voelen. Kritisch puntje, doordat dit de lage new gen Intamin treinen zijn, in tegenstelling tot de hogere zitjes van Taron, zit ik hier met mijn voeten op de vloer van de trein en mijn benen gebogen, wat een tikje vrijheidsgevoel wegneemt. Nog steeds geweldige treinen wel en absoluut beter dan die verkrampte RMC-treinen

Enil Fantastisch om te horen dat Intamin's beugels niet hetzelfde probleem hebben als die van Mack. Ik hoorde dat Velocicoaster's beugels wel snel sluiten (zoals die van Mack) maar, dat lijkt me eerder een verzoek van Universal dan van Intamin aangezien Hagrid's beugels ook zo functioneren.

Jammer dat je lager zit inderdaad, vraag me af waarom die keuze is gemaakt? Windwrijving? soepelere rit ervaring?

Geforce treinen zijn net wat langer en de t-bar is natuurlijk net wat vrijer dan de new gen beugels maar, dit is bijna spijkers op laag water zoeken... haha

• Enil vindt dit leuk.

Mooi om te lezen dat de reacties zo positief zijn. Is ook wel lastig om een vergelijk te trekken, komt naar mijn idee over als een Goliath 2.0 of een iets tragere versie van Silver Star die met zwaartekracht speelt.
        Ben erg benieuwd, zal na de openings- en hemelvaartsdrukte zeker een kijkje nemen. Hoop dat de kinderziektes dan ook wat verdwenen zijn, zodat je dag niet enkel in het teken staat van Kondaa.

ppc-anoniem-1 Jammer dat het als Nederlander momenteel niet toegestaan is om een retourtje te maken

Nee is niet verboden alleen afgeraden. Dus de Vlogs van Nederlanders die er toch écht naar toe moesten staan al weer online 🐄

Njit Voor het schrijven van die reactie had ik uiteraard op de site van de overheid de Reischeck gedaan met als ingevulde datum 8 mei. Deze vertelde toen onderstaande. ‘Je mag niet reizen’ vat ik inderdaad op als ‘niet toegestaan’. Onderstaande geldt overigens nog steeds, je kunt zelf de Reischeck doen op: https://reizentijdenscorona.rijksoverheid.nl/

Het is denk ik niet de bedoeling om een wel-niet discussie te starten. Ik hou me in ieder geval aan opgestelde regels en ook aan adviezen. Wat een ander doet moet diegene uiteraard zelf weten. Kondaa gaat gelukkig voor mij nergens heen, zodra het weer 100% mag racen we die kant op 😃🙌

Ik race ook pas als ik gevaccineerd ben en/of we weer mogen, gelukkig ziet het er voor mij rooskleurig uit, krijg de vaccinatie! Maar dan als nog moet de regering toestemming geven voor reizen.

Het wachten op toestemming om weer naar het buitenland te mogen reizen, is voor mij maar 1 van de redenen om nog rustig te wachten. De andere reden is voor mij in de Panne te vinden. Happiness zal ook open moeten zijn, voor ik besluit om naar België te gaan.
          Vaccinatie is voor mij geen probleem. Nog 3 weken wachten en dan krijg ik mijn 2e prik.

EDIT:
          En stel als het reizen naar het buitenland binnenkort weer is toegestaan, mogen we dan ook direct weer georganiseerd op stap met grotere groepen? Komt er dan b.v. vanuit Pretpark.club mogelijk ook een België tripje naar Walibi en Plopsa?

Als blijkt dat groepsreizen zonder anderhalve meter afstand weer mogelijk zijn en alles weer veilinghal dan zullen wij als team ook onze meet-ups weer oppakken. Of dat naar Walibi zal zijn is nu nog niet bekend. Daarvoor zijn er momenteel nog veel teveel factoren onduidelijk.

Michael Of dat naar Walibi zal zijn is nu nog niet bekend. Daarvoor zijn er momenteel nog veel teveel factoren onduidelijk.

Walibi Belgium had voor de Coronacrisis jaarlijks een fanday tijdens Halloween waar alle grotere coasterclubs voor uitgenodigd werden. Ik zie niet in waarom PPC zich niet bij die fanday kan voegen? PPC is inmiddels het grootste pretparkforum van Nederland!

Heeft er iemand met een platinum pass toevallig dit bericht ook via mail gekregen?
            Ik zie dit verschijnen op de facebook pagina van walibi.
            Personen met een platinum pass moeten niet reserveren de komende 2 dagen ookal is het park volzet.

Tjoppers Ik had dit mailtje gisteren ook ontvangen, alhoewel ik de goedkoopste abonnementsversie heb. Het lijkt wel alsof Walibi me alsnog wilde overtuigen om een Platinum Pass te kopen 😃

Natuurlijk vind ik dit wel netjes. Sommige loyaliteitsprogramma's van hotels geven ook zulke garanties dat je op de dag zelf (of althans kort van tevoren) nog een kamer kan boeken, onafhankelijk van de hotelbezetting. Het feit dat Walibi dit privilege aanbiedt voor z'n Platinum Pass-houders is erg mooi. Bovendien maakt drukte voor deze abonnementshouders toch nauwelijks uit, dankzij de onbeperkte Speedy-mogelijkheden.

Glenneke Ja dan klopt dit wel, raar dat ik dan geen mailtje heb gekregen 😆 Zal misschien aan de ict dienst liggen.

6 dagen later

Als ik even snel de foto's terug kijk van verschillende reports zie ik niet 1 2 3 een test stoel bij de ingang staan. Als je dan aan komt met 1.60 en 120 kilo en je kunt niet zelf testen is het natuurlijk erg beschamend om eruit te moeten stappen. Dan heb ik lichtelijk begrip voor iemand.

Nadruk op lichtelijk, want ik heb nog steeds littekens op mijn vingers staan van het dicht drukken van riempjes van Goliath omdat mensen hoe dan ook mee moesten en ik te vriendelijk was om nee te zeggen 😅

• NielsC heeft hierop gereageerd.
                • Njit vindt dit leuk.

Ik heb begrepen van mensen die daar zijn geweest dat er wel degelijk een testseat aanwezig zou zijn.

Hjalmar Goliath's operations zijn misschien wel de beste van het land! Petje af voor jou werk daar.

Michael

Testseat of niet, vaak lezen mensen niet de instructies en lopen vervolgens gewoon de rij binnen. Enige manier die goed werkt is een personeelslid bij de ingang hebben (zoals Silver Star & Velocicoaster), waar ze op lengte en andere dingen letten, zo verplaatst je deze controle weg van het station, waardoor de operations een stuk sneller kunnen gaan.

NielsC Enige manier die goed werkt is een personeelslid bij de ingang hebben (zoals Silver Star & Velocicoaster), waar ze op lengte en andere dingen letten, zo verplaatst je deze controle weg van het station, waardoor de operations een stuk sneller kunnen gaan.

Dit heeft Kondaa ook.

NielsC Het is natuurlijk wel confronterend om iemand aan te spreken op zijn/haar omvang.