De wachttijden waren vandaag eigenlijk best prima hoor. Ik had verwacht dat we 's ochtends al snel 2-3 uur zouden moeten aanschuiven, maar dat was gelukkig niet het geval. We bereikten Kondaa tegen 10.30 uur en de display werd op dat moment verzet naar 120 minuten. De rij stond echter netjes binnen de "gebruikelijke" wachtruimte en schoof vlot op. Uiteindelijk konden we na zowat 60-65 minuten de beugel al naar beneden trekken, wat ik op een openingsochtend best verrassend vond. Social distancing in de wachtruimte was vandaag zo-zo, maar verder heb ik weinig te klagen over de rij. 's Namiddags troffen we een kortere rij, maar het ging wel opvallend trager omdat de Fastpassen dan massaal bovengehaald werden. Dat (in combinatie met een kwartier storing) resulteerde uiteindelijk in ongeveer 80 minuten wachten. Het tempo van dispatchen is trouwens prima en de treinen werden meestal volledig gevuld. Af en toe bleef er wel eens een rij leeg, maar dat leek eerder willekeurig te gebeuren.
Verder wel opvallend om te zien dat er best veel bezoekersspreiding was. Ik had enigszins verwacht dat er vandaag uitsluitend Kondaa-publiek aanwezig zou zijn, maar ook andere coasters kregen aangeduide wachttijden van 40-60 minuten. Zowel bij Calamity Mine, Weerwolf als Tiki Waka (de enige andere attracties die wij vandaag deden) merkten we echter dat de rijen aanzienlijk overschat werden. Capaciteitsgewijs doet Walibi Belgium het erg goed.
En Kondaa zelf... ik ben fan. De baan is extreem soepel, ik ervoer veel airtime en het bochtenwerk is verrassend. De beste achtbaan ter wereld zou ik het absoluut niet noemen, maar op Europees niveau speelt hij wel bij de toppers. En zoals je dankzij de foto's al kon merken: Exotic World ziet er gewoon erg goed uit. Ondanks de overwegend grijze wolken hing er echt een heerlijk sfeertje rondom de baan 🙂
Uitgebreid verslag volgt wellicht maandag of dinsdag.