scagen ik heb je tips afgelopen vrijdag gebruikt en het was echt prima te doen.

Vooral "reserveer je 1e ride bij aankomst" - de schoolreisjes hadden hun wachtrij qr's nog niet gekregen, dus Untamed en Lost Graviy deden we beide binnen het 1e half uur 👍🏻

scagen Ook hier afgelopen week goede ervaringen met het virtuele wachten, mede dankzij de tips! Inderdaad 1e rit al voordat we binnen waren gereserveerd waardoor we meteen konden doorlopen naar Goliath. Daar na het scannen van de code meteen weer een nieuwe reservering gedaan. Zodoende hadden we rond 14.30 uur alle coasters (en dat kasteel) al gedaan én ook nog rustig ergens een hapje gegeten.

Dus, voornamelijk erg positief. Alleen bij Lost Gravity en Speed of Sound stonden we na het redelijk lange virtuele wachten ook nog minstens een half uur in de wachtrij. Maar dat zijn peanuts! Van mij mogen ze dit zo invoeren bij de Efteling. krijg je nog eens iets gedaan op je dag! 😄

Ik ben ook vrijdag geweest. Ik kwam rond half 11 aan en heb eigenlijk alle toppers kunnen doen, (Untamed, Goliath, Lost Gravity, Xpress Platform 13 , Condor) en het systeem beviel me wel. Keek eerst best tegen het systeem op maar het werkte in de praktijk eigenlijk geweldig vond ik. De rij van Goliath bijv was 80 minuten, maar door het systeem had je het gevoel dat je helemaal niet stond te wachten. Je kon gewoon relaxed beetje rondlopen, wat eten halen, flatride pakken en daarna naar de attractie. Van tegenstander ben ik eigenlijk naar voorstander gegaan. Enige nadeel was dat een storing van 25 minuten bij Untamed niet werd gecompenseerd door af te trekken van een andere virtuele rij wat ik jammer vond.

Voor de rest was het eigenlijk een heerlijke dag met veel leuke rides. Wel merk je dat sommige flatrides en infills extreem druk waren zoals Blast, Drako en Spinning vibe en dat bij anderen niemand stond zoals Splash battle en de theekopjes. Misschien kan Walibi in een volgend stadium mensen ook in het systeem tips geven voor infills dichtbij, zodat er iets meer spreiding komt. Maar ik ben fan van het systeem, mede dankzij de tips van het forum hier heb ik er een prima dag van kunnen maken, ondanks dat het relatief druk was.

broodje123 Enige nadeel was dat een storing van 25 minuten bij Untamed niet werd gecompenseerd door af te trekken van een andere virtuele rij wat ik jammer vond.

Opzich ook wel logisch niet? Ik bedoel als je normaal in de wachtrij staat en er is storing dan word dat ook niet van je wachttijd afgehaald bij je volgende attractie.

broodje123 Maar ik ben fan van het systeem, mede dankzij de tips van het forum hier heb ik er een prima dag van kunnen maken, ondanks dat het relatief druk was.

Ja en nee. Hoewel ik dezelfde positieve ervaring had op deze dag in Walibi, zou dit systeem voor geen meter werken in de Efteling (mening). Je loopt jezelf helemaal te pletter op zo'n dag. Je werkt geen rondje meer af. Loopt van Platform 13 naar Untamed, naar Lost Gravity, naar Goliath - kriskras door het park.

Daarnaast neemt het ook een stuk beleving weg. Je mist het gevoel wat bij een themazone hoort, kijkt minder om je heen, meer op je telefoon, krijgt minder indrukken mee en daarnaast vind ik het normaal ook helemaal niet erg om een poos te wachten in een wachtrij.
      En voor Walibi belangrijk (denk ik) - ik heb echt geen euro meer uitgegeven dan op een dag met de normale wachtrijen. Ook mijn kinderen ( die met een vriendin apart door het park trokken ) hebben niets meer uitgegeven. Zij vonden het overigens lastiger als ze echt even een uur moesten overbruggen en de flatrides niet allemaal aan ze besteed zijn.
      Maar gelukkig bleek luieren op het grasveld ook een goede bezigheid.

FlyingTimo Je hebt wel zeker gelijk in dat je veel meer loopt. Bij elkaar ben ik denk ik wel 3 a 4 keer het hele park rondgelopen op een dag, terwijl dat normaal wel echt max 2 keer zou zijn. Ik denk zelf wel dat ik meer uitgeef met virtuele rij dan zonder. Hoe oud waren die kinderen dan eigenlijk? Zo merken mensen helaas wel weer dat eigenlijk walibi geen familiepark is. Ik vond het belevingsaspect wat weg zou vallen wel meevallen, ik ben juist vaker even gaan relaxen op plekjes in het park en gaan rondkijken, al ben je bij walibi al best snel qua rondkijken uitgekeken op sommige plekken zoals bij de speedzone. Ik denk dat zo'n systeem alleen in thrillparken en parken met een oudere doelgroep werken, voor families werkt het denk ik een stuk minder omdat je door de hele tijd op je telefoon te zitten toch een stuk familytime weer weg gaat.

broodje123 wij zijn geen doorsnee familie denk ik. Mijn kinderen zijn 13 en bijna 15 en hebben meer achtbanen en parken bezocht dan menig Walibi bezoeker ( hoeveel kinderen ken jij die “Manta” als favo achtbaan noemen? 🤣)

Wij verwachten ook niet de beleving van een familiepark. Daarom waren we sowieso opgesplitst. De pubers hun dag, wij de onze. De virtuele rij werkte prima, maar voegt behalve meer calorieën verbranden dus voor mij niets toe aan de parkbeleving. Eerder andersom.

broodje123 ik heb een soortgelijk systeem in Gardaland getest en wat Timo zegt klopt helemaal. Je loopt je rot en moet je kinderen door het park slepen met je telefoon in je hand en stress in je achterhoofd over of je tijdslot nog niet is verlopen. Het is alles behalve een ontspannen dag zo. Nu zou ik Walibi nooit met mijn gezin bezoeken nu mijn oudste zoon pas 7 is, maar met viritueel wachten des te minder. Ik hoop dat dit geen blijvertje is en dat men er in de Efteling nooit aan begint!

Als ik kijk bij de de tickets voor Halloween frightnights dan zie je dat het virtueel wachten ook weer terug gaat zoals het eerst was. En dat houd in dat het huidige digitale wachten het eerste lvl van fastlane is voor 20 euro per persoon. Ik zie de kans groot dat het straks in die vorm weer blijft want genoeg wie er nu van fan zijn zullen het wellicht het best waard vinden. + Dan kan je daadwerkelijk dubbel in de wachtrij staan bij een grote attractie zoals Untamed, namelijk digitaal en fysiek!

5 maanden later

Ook in 2022 zal, ondanks het verdwijnen van de coronaregels, de virtuele wachtrij terugkeren

In 1 woord schandalig. Heel bijzonder hoe ze hier weer omzet boven beleving weten te plaatsen.

Ik had op zijn minst een combi verwacht, tussen normale en virtueel wachten. Niet dat alles virtueel zou worden. Spijtig. @Dennis misschien die kaarten dan maar weer annuleren 😛

Jammer dat Walibi niet eens onderzoek doet bij gasten die jaarlijks kwamen en nu al 2 jaar weg blijven. Dat gaat nu dus een derde jaar worden, jammer.

Walibi Holland is op dit gebied de weg echt helemaal kwijt. Zonde, want met Untamed en Wilderness lieten ze zien dat ze toch wel iets konden. Ik ben benieuwd wat dit gaat betekenen voor de bezoekersaantallen op langere termijn.

Nu ze de achtbanen weer op volledige capaciteit mogen draaien, verwacht ik zelf niet snel meer wachttijden van meer dan 2 uur op normale dagen. Op die manier heb ik zelf niet zo'n probleem met virtueel wachten, kan je lekker ff rondwandelen ipv lang te staan wachten

• stef vindt dit leuk.

Ik ben zowel in 2020 als in 2021 naar Walibi geweest en vond het virtueel wachten beide keren heerlijk. Ik ga toch echt liever lekker luieren op een grasveld, op een terras zitten of een rondje in het reuzenrad dan een uur in een veehok aan staan schuiven.

Maar dan moet het wel zo zijn dat er betere controle is op de uitgifte van de fastlane. Heb van meerdere kanten gehoord dat het vrij simpel was om meer dan 1 fastlane p.p. te krijgen door bij de gastenservice te klagen dat het activeren niet gelukt was.