Eduard nou inderdaad. Ik heb helaas al kaarten op de plank liggen die ik op moet maken anders dan sloeg ik ook even over!
Ook in 2021 verplichte virtuele wachtrij in Walibi Holland
- Bijgewerkt
edit: [oude informatie]
Walibifastlane.nl zegt toch dat de virtuele wachtrij verdwijnt en dat je gewoon normaal kunt aansluiten.
Ik zou het erg relax vinden als de virtuele wachtrij weer terug komt. Ik heb tijdens mijn 2 bezoeken in het hoogseizoen alle toppers kunnen doen, en tussendoor heerlijk op het gras kunnen zitten in het zonnetje met wat te eten en drinken er bij. Nu hadden wij het weer enorm mee, dat kan natuurlijk altijd tegenvallen en ik weet niet hoe ideaal ik het dan zou vinden. Maar vooralsnog zou ik er voor tekenen om elk bezoek zo te mogen ervaren.
- Bijgewerkt
Japser Secundaire partij en oudere informatie. Bewerken het wel als het officieel naar buiten is.
Looopings rapporteerd het nu ook, met twee gegeven redenen;
De overgrote meerderheid van onze gasten ervaarde de virtuele wachtrij als zeer positief", zegt de woordvoerster nu.
Er speelt nog een andere belangrijke reden mee, gaf directrice Mascha Taminiau toe in oktober 2021. Het attractiepark zag de horeca- en souvenirinkomsten namelijk flink stijgen dankzij de implementatie van de virtuele wachtrij. Taminiau: "Een gevolg is dat we in het park meer inkomsten hebben. Tijdens het wachten kunnen ze wat eten, drinken of naar het toilet gaan."
- Bijgewerkt
QDude24 En ook gewoon zonder schaamte roepen dat het zorgt voor meer inkomsten. Ik ben overigens wel benieuwd hoe ze onderzoek hebben gedaan in hoeverre dit systeem goed ontvangen is door bezoekers.
Dubbel gevoel, zolang de wachtrijen niet boven het normale gemiddelde uitkomen zou het geen probleem moeten zijn. Alleen heeft het park te weinig te bieden om buiten de attracties te doen met virtuele wachtrij, om nu na elke attractie op het terras te gaan zitten zie ik ook niet zo zitten.
- Bijgewerkt
Loekiloeki En ook gewoon zonder schaamte roepen dat het zorgt voor meer inkomsten.
Waarom zou zich schamen? Walibi wil nou eenmaal zo veel mogelijk geld verdienen, daar is het een commercieel bedrijf voor…
Ik snap sowieso de reacties in dit topic niet goed. “Schandalig”, “De weg kwijt”, “Bah”, “Ik kom niet meer in Walibi”. Prima hoor, is het park een stukje rustiger als ik er ben. Maar bedenk ook even dat er waarschijnlijk meer dan genoeg mensen zijn die dit helemaal geen probleem vinden, anders was Walibi er allang mee gestopt. Ze zijn immers, zoals ik zei, een commercieel bedrijf.
- Bijgewerkt
Ik ben wel benieuwd of Walibi dan nog gebruik gaat maken van de Single Rider wachtrijen. Dan zou dat nog een optie zijn om de virtuele wachtrij te omzeilen ;-) Of is het virtuele wachtrij systeem slim genoeg om te zien als je in je eentje bent dat je dan eerder aan de beurt bent en een lege plek mag opvullen?
luc136 Maar bedenk ook even dat er waarschijnlijk meer dan genoeg mensen zijn die dit helemaal geen probleem vinden, anders was Walibi er allang mee gestopt.
Dat is iets wat Walibi ook zegt ja maar ontzettend veel mensen om mij heen vinden het systeem wel een probleem. Dus ik vraag mij oprecht af hoe Walibi dit heeft onderzocht.
Petrol Ik ben wel benieuwd of Walibi dan nog gebruik gaat maken van de Single Rider wachtrijen.
Vorig jaar heeft, in de korte periode dat het kon, de SRL gewoon gewerkt als normaal terwijl de wachtrij draaide met virtueel wachten. Ik ga er vanuit dat dat niet anders is dit jaar.
- Bijgewerkt
Nooit geloofd dat dit een coronamaatregel was. Volgens mij probeert Walibi een niet-dagvullend park dagvullend te maken door de dag kunstmatig op te rekken. Hoe kan de virtuele wachtrij 2 uur zijn in de zomer terwijl de Crazy River gewoon leeg was ...
Pretparkgenot Crazy River zou eigenlijk van het systeem afmoeten denk ik, maar dan is z'n rij misschien net te lang. Het probleem is dat mensen die wachten tot hun QR-code beschikbaar is bij de Crazy River enorm in de weg staan.
Pretparkgenot het begon wel als een coronamaatregel en er is een tijd geweest dat het systeem ook goed heeft gewerkt. De reden dat het blíj́ft zit hem in ieder geval deels in de centen. Wellicht dat het ook begon als experiment, dat weten we niet. Het park dagvullend maken lijkt me in ieder geval niet het doel, ik vond Walibi Holland voor de maatregelen ook wel dagvullend.