broodje123 Maar ik ben fan van het systeem, mede dankzij de tips van het forum hier heb ik er een prima dag van kunnen maken, ondanks dat het relatief druk was.
Ja en nee. Hoewel ik dezelfde positieve ervaring had op deze dag in Walibi, zou dit systeem voor geen meter werken in de Efteling (mening). Je loopt jezelf helemaal te pletter op zo'n dag. Je werkt geen rondje meer af. Loopt van Platform 13 naar Untamed, naar Lost Gravity, naar Goliath - kriskras door het park.
Daarnaast neemt het ook een stuk beleving weg. Je mist het gevoel wat bij een themazone hoort, kijkt minder om je heen, meer op je telefoon, krijgt minder indrukken mee en daarnaast vind ik het normaal ook helemaal niet erg om een poos te wachten in een wachtrij.
En voor Walibi belangrijk (denk ik) - ik heb echt geen euro meer uitgegeven dan op een dag met de normale wachtrijen. Ook mijn kinderen ( die met een vriendin apart door het park trokken ) hebben niets meer uitgegeven. Zij vonden het overigens lastiger als ze echt even een uur moesten overbruggen en de flatrides niet allemaal aan ze besteed zijn.
Maar gelukkig bleek luieren op het grasveld ook een goede bezigheid.