Heb dit jaar enorm zitten twijfelen om naar walibi te gaan. Maar vanwege het gezeik met dit systeem en de verhalen die ik veelal heb gehoord dat mensen op een hele dag maar 3 attracties fysiek hebben kunnen doen heb ik besloten om walibi toch maar te skippen. Dan maar naar wildlands gegaan.
Dat je een virtuele wachtrij / fastpass aanbied, okay. Maar dat je het enorm gaat opdringen door die virtuele wachtrij verplicht te maken is gewoon not-done. Die geldgraaiers krijgen geen cent van me zolang dit systeem overeind staat. Ik heb nog meer waar voor mijn geld als een dag drievliet evenveel kost als een dagje walibi, het zij met minder goede attracties. Ik kan er op een dag wel overal 2 keer in. Iedereen in mijn omgeving die ik spreek die normaal jaarlijks wel naar walibi gaan geven ook aan door dit systeem enorm klaar te zijn met het park.
Als die 1.5 meter los gelaten wordt, zou men dan eindelijk de boel terug draaien naar standaard wachtrijen? Is er een mogelijkheid dat deze virtuele wachtrij een negatief effect heeft op het park zelf? Want persoonlijk had ik na de upgrade van Xpress, untamed en lost gravity juist 't gevoel van; ik wil dat park wel weer eens bezoeken. Maar het is o zo jammer dat een verplichte virtuele wachtrij (van ruim n uur per attractie) die praktisch overal op van toepassing is je zo enorm kan tegenhouden, omdat je gewoon al kunt zien dat je op 'n dag bijna niks kunt doen. In mijn herinnering stonden er voor corona sowieso nooit noemenswaardige rijen voor attracties in walibi, dus ik vraag me af in hoeverre dit nou nut heeft, en wat de toegevoegde waarde is, op het pushen van snacks/fastpasses kopen na dan.