Ook in 2022 zal, ondanks het verdwijnen van de coronaregels, de virtuele wachtrij terugkeren

In 1 woord schandalig. Heel bijzonder hoe ze hier weer omzet boven beleving weten te plaatsen.

Ik had op zijn minst een combi verwacht, tussen normale en virtueel wachten. Niet dat alles virtueel zou worden. Spijtig. @Dennis misschien die kaarten dan maar weer annuleren 😛

Jammer dat Walibi niet eens onderzoek doet bij gasten die jaarlijks kwamen en nu al 2 jaar weg blijven. Dat gaat nu dus een derde jaar worden, jammer.

Walibi Holland is op dit gebied de weg echt helemaal kwijt. Zonde, want met Untamed en Wilderness lieten ze zien dat ze toch wel iets konden. Ik ben benieuwd wat dit gaat betekenen voor de bezoekersaantallen op langere termijn.

Nu ze de achtbanen weer op volledige capaciteit mogen draaien, verwacht ik zelf niet snel meer wachttijden van meer dan 2 uur op normale dagen. Op die manier heb ik zelf niet zo'n probleem met virtueel wachten, kan je lekker ff rondwandelen ipv lang te staan wachten

• stef vindt dit leuk.

Ik ben zowel in 2020 als in 2021 naar Walibi geweest en vond het virtueel wachten beide keren heerlijk. Ik ga toch echt liever lekker luieren op een grasveld, op een terras zitten of een rondje in het reuzenrad dan een uur in een veehok aan staan schuiven.

Maar dan moet het wel zo zijn dat er betere controle is op de uitgifte van de fastlane. Heb van meerdere kanten gehoord dat het vrij simpel was om meer dan 1 fastlane p.p. te krijgen door bij de gastenservice te klagen dat het activeren niet gelukt was.

Eduard nou inderdaad. Ik heb helaas al kaarten op de plank liggen die ik op moet maken anders dan sloeg ik ook even over!

edit: [oude informatie]
Walibifastlane.nl zegt toch dat de virtuele wachtrij verdwijnt en dat je gewoon normaal kunt aansluiten.

Ik zou het erg relax vinden als de virtuele wachtrij weer terug komt. Ik heb tijdens mijn 2 bezoeken in het hoogseizoen alle toppers kunnen doen, en tussendoor heerlijk op het gras kunnen zitten in het zonnetje met wat te eten en drinken er bij. Nu hadden wij het weer enorm mee, dat kan natuurlijk altijd tegenvallen en ik weet niet hoe ideaal ik het dan zou vinden. Maar vooralsnog zou ik er voor tekenen om elk bezoek zo te mogen ervaren.

Japser Secundaire partij en oudere informatie. Bewerken het wel als het officieel naar buiten is.

Looopings rapporteerd het nu ook, met twee gegeven redenen;

De overgrote meerderheid van onze gasten ervaarde de virtuele wachtrij als zeer positief", zegt de woordvoerster nu.

Er speelt nog een andere belangrijke reden mee, gaf directrice Mascha Taminiau toe in oktober 2021. Het attractiepark zag de horeca- en souvenirinkomsten namelijk flink stijgen dankzij de implementatie van de virtuele wachtrij. Taminiau: "Een gevolg is dat we in het park meer inkomsten hebben. Tijdens het wachten kunnen ze wat eten, drinken of naar het toilet gaan."

https://www.looopings.nl/weblog/18907/Coronaregels-opgeheven--maar-Walibi-Holland-kiest-ook-in-2022-voor-verplichte-virtuele-wachtrij.html

QDude24 En ook gewoon zonder schaamte roepen dat het zorgt voor meer inkomsten. 🙄Ik ben overigens wel benieuwd hoe ze onderzoek hebben gedaan in hoeverre dit systeem goed ontvangen is door bezoekers.

• luc136 heeft hierop gereageerd.

Dubbel gevoel, zolang de wachtrijen niet boven het normale gemiddelde uitkomen zou het geen probleem moeten zijn. Alleen heeft het park te weinig te bieden om buiten de attracties te doen met virtuele wachtrij, om nu na elke attractie op het terras te gaan zitten zie ik ook niet zo zitten.

Loekiloeki En ook gewoon zonder schaamte roepen dat het zorgt voor meer inkomsten. 🙄

Waarom zou zich schamen? Walibi wil nou eenmaal zo veel mogelijk geld verdienen, daar is het een commercieel bedrijf voor…

Ik snap sowieso de reacties in dit topic niet goed. “Schandalig”, “De weg kwijt”, “Bah”, “Ik kom niet meer in Walibi”. Prima hoor, is het park een stukje rustiger als ik er ben. Maar bedenk ook even dat er waarschijnlijk meer dan genoeg mensen zijn die dit helemaal geen probleem vinden, anders was Walibi er allang mee gestopt. Ze zijn immers, zoals ik zei, een commercieel bedrijf.

Ik ben wel benieuwd of Walibi dan nog gebruik gaat maken van de Single Rider wachtrijen. Dan zou dat nog een optie zijn om de virtuele wachtrij te omzeilen ;-) Of is het virtuele wachtrij systeem slim genoeg om te zien als je in je eentje bent dat je dan eerder aan de beurt bent en een lege plek mag opvullen?

Petrol dat is nog wel een goede inderdaad. Een Single Rider zou wel ideaal zijn als ze die er in houden. We gaan het zien!