Niek Wat ik eigenlijk met deze post wil illustreren is dat je eerste statement gewoon niet klopt. Je zei dat het naar jouw inzien onmogelijk is "om influencers in het algemeen niet leuk te vinden, tenzij je de mensheid in het algemeen niet leuk vindt". Dat is een oordeel, foutief en en het is wel degelijk mogelijk om influencers niet leuk te vinden. Ik vind influencers niet leuk. Dat betekent niet dat ik de mensheid niet leuk vind.
Dan heb je een ander begrip van een influencer als ik, en van de zover bestaande definitie. Een influencer is zover ik weet niet enkel een bekend persoon. Een influencer is iemand die invloed uitoefent op andere personen. Volgende woordenboek ‘van Dale’ is de betekenis van influencer: beinvloeden. Het heeft in mijn perceptie zeker niet met een bekend persoon te maken.
Je volgt op verschillende social media vast mensen met een degelijk bereik welke invloed op jou uitoefenen, zonder dat je dat in de gaten hebt. Dit kan ook een account zijn welke mooie Disney parken kiekjes plaatst, welke zelf nooit in beeld komt. Een influencer is niet enkel categorie Enzo Knol, Dylan Haegens of Kim Kardashian.
Niek Ik heb ook nooit enige affectie gehad met TikTok. Ik heb gewoon een poephekel aan dat hele format, en daar verandert de content weinig aan.
Niek Ik kijk met alle plezier naar achtbaan video's, maar dat zijn onrides en offrides.
Dit spreekt elkaar best tegen. Ook op Tiktok zijn achtbaan on- en offrides te vinden op vele accounts. Het format is niet zo beperkend als je wellicht denkt. De enkele grens is een maximum duur van 60 seconden, voor de rest is de maker volledig vrij. Net als je op Instagram beperkingen hebt qua aspectratio.
Nogmaals: de werking van een platform kan niet je ding zijn, maar het is onmogelijk dat alle content op een platform je niet interesseert. Niemand ter wereld vind alle 60 video’s die er bestaan stom. De gemiddelde achtbaan onride op YouTube is veelal niet langer.
Dat is wat ik duidelijk probeerde te maken en wat in latere reacties, welke je ongetwijfeld ook gelezen hebt, nader wordt toegelicht. Het beeld Tiktok is dansjes, en influencers zijn irritante bekende personen die bekend zijn om het bekend zijn klopt namelijk niet. Een influencer is niet enkel de stereotiep vloggende tiener. Ook iemand die enkel achtbaan onrides plaatst kan een influencer zijn. En op die manier denk ik dat ieder hier op het forum zich wellicht heeft laten beïnvloeden om een park ook daadwerkelijk te bezoeken 😉