ppc-anoniem-1 Dat betekent alsnog niet dat we er voorstander van zijn. Ja oke, mensen die vlogs maken, kunnen er invloed op hebben dat je besluit een attractiepark te bezoeken, prima. Onder andere dankzij de vlogs van bijvoorbeeld @Eftelflags vlieg ik over nog geen jaar naar Dubai. Maar ik zie hem niet als influencer omdat hij niet opzettelijk probeert de pretparktickets te verkopen. En dat is in mijn ogen wel wat een influencer doet, opzettelijk lopend reclamebord spelen. Je kan 100 keer proberen mij ervan te overtuigen met al je emoji, maar stop er alsjeblieft gewoon mee. Het is gewoon irritant.
Ik heb niet naar je video's gekeken maar als ik inschat wat voor video's je maakt (mooie beelden van achtbanen), dan zou ik je geen influencer noemen. En geloof me, dat is bedoeld als een compliment.
Daarnaast heb ik ook genoeg te zeggen waarom het medium TikTok mij niet aanstaat. Ten eerste is het vooral bedoeld om over muziek een dansje te maken, ben ik geen fan van. Het is een Chinees bedrijf waar de overheid kan ingrijpen als ze daar zin in hebben en dat vertrouw ik niet. De filmpjes zijn kort en druk en daar zit ik niet op te wachten. Daarom staat het hele platform met al zijn video's en risico's mij niet aan.