ppc-anoniem-1 Dit vind ik altijd opmerkelijke uitspraken. Dat is in mijn ogen hetzelfde dat je zegt wanneer je 'Netflix' niks vindt, terwijl daar volgens mij voor eenieder wat op staat. Op ieder platform zitten mensen die binnen je interesses vallen. Als 'Themepark Explorers' zijn wij al een lange tijd actief op TikTok en dan kom je al snel in aanraking met accounts met mooie pretpark beelden, accounts die hidden Mickeys opspeuren, ride operators die de kneepjes van het vak uitleggen en ga zo maar door. TikTok is niet alleen dansjes, Instagram zijn niet alleen make-up goeroes, Facebook is niet alleen knutselende moeders en Youtube zijn niet enkel vloggers.
En toch zit ieder mens anders in elkaar. Zoals Demin al mooi toelicht ga je voorbij aan het feit dat een bepaald format (zoals TikTok) door iemand al een obstakel kan zijn. Ik ben zelf groot fan van Instagram voor zowel de posts als de stories, maar op insta doen de Reels me bijvoorbeeld bijzonder weinig. Ik heb ook nooit enige affectie gehad met TikTok. Ik heb gewoon een poephekel aan dat hele format, en daar verandert de content weinig aan.
ppc-anoniem-1 Dat de influencers waar Plopsa mee samenwerkt je niet aanspreken kan uiteraard zeker, maar dat is iets anders dan influencers in het algemeen niet leuk vinden. Dat is naar mijn inziens namelijk onmogelijk, of je moet het niet zo hebben van de mensheid in het algemeen
Ook hier ben ik het eigenlijk hartgrondig mee oneens. Het is zeker wel mogelijk om een hekel te hebben aan het idee 'influencers'. De scheidingslijn tussen "bekend worden met bekend worden" en "influencers" is heel dun, en de overlap heel groot. Ik volg ook absoluut geen personen op Instagram die alleen bekend zijn met hun activiteiten op socials. Ik denk dat ik eigenlijk ook wel een van de personen ben die influencers in het algemeen niet leuk vindt.
Ik kijk met alle plezier naar achtbaan video's, maar dat zijn onrides en offrides. Zo gauw er iemand een halve podcast door heen begint te lullen, haak ik af. Hetzelfde geldt voor coastervideo's waarin je met grote regelmaat de filmers zelf ziet, ook vreselijk. Een ander voorbeeld is de techwereld: de video's van Dave2D zijn prima te kijken, maar de video's van bijvoorbeeld Linus Tech Tips vind ik vreselijk, omdat die man zichzelf veel te belangrijk vindt.
Ik luister geen podcasts (ook niet op pretpark gebied) en ik kijk geen vlogs, puur omdat ik me tijdens zo'n video alleen maar erger aan de 'hoofdpersonen' die zich in mijn ogen het belangrijkste onderdeel van de video vinden.
Ieder z'n ding, maar ik hou er gewoonweg niet van. Dat betekent niet dat ik "het niet zo heb van de mensheid in het algemeen", nee integendeel, ik heb namelijk een belachelijk druk sociaal leven, maar ik kan helemaal niks met de digitale zelfpromotie van mensen die maar wat graag in de spotlight staan bij duizenden volgers.
Wat ik eigenlijk met deze post wil illustreren is dat je eerste statement gewoon niet klopt. Je zei dat het naar jouw inzien onmogelijk is "om influencers in het algemeen niet leuk te vinden, tenzij je de mensheid in het algemeen niet leuk vindt". Dat is een oordeel, foutief en en het is wel degelijk mogelijk om influencers niet leuk te vinden. Ik vind influencers niet leuk. Dat betekent niet dat ik de mensheid niet leuk vind.