Robkuh84 Dat jij automatisch de gehele donkere bevolking vergelijkt met deze pop (door het als stereotype te zien) zegt iets over jouw denkwijze. Het zegt niks over deze pop. 99,9 procent van de bezoekers denkt hier gelukkig totaal niet over na.
Het zegt niks over mijn denkwijze maar juist alles over de beperkte blik die jij hebt. Stereotypering stopt niet bij deze pop. En inderdaad, die 99% denkt er totaal niet bij na omdat als ze het beeld zien onbewust alleen worden bevestigd in hun denkwijzen. En dat onderbewustzijn speelt op andere momenten op als de negatieve associaties van die bevolkingsgroepen ervoor zorgen dat die mensen geen gelijke kansen in de samenleving krijgen. Maar dat snap je niet of wil je niet snappen. Dat is ook niet erg, het heeft bij mij ook een tijd geduurd voor ik besefte hoe het zat en vooral wat de gevolgen zijn.
Frode zoal ik michael en andere denk te begrijpen, zegt hij dat dit de zoveelste negatieve afbeelding is
Als je deze discussie begrepen had dan zou je beseffen dat het woord neger nogal gevoelig ligt om te gebruiken. Omdat we als team vinden dat iedereen zich hier welkom voelt heb ik dat woord dan ook vervangen voor zwarte mensen. Als je geen mensen wilt beledigen dan is het advies toch dringend om te beseffen dat sommige woorden gewoon niet oké zijn om te gebruiken in een discussie.
Robkuh84 Zojuist de hele discussie laten lezen door 2 donkere vrienden en beide moeten er gewoon om lachen. Het is puur de manier van denken.
Vraag eens aan die vrienden of ze wel eens achterdochtig worden aangekeken op straat, of ze denken dat ze harder moeten werken voor een gelijke beloning of dat ze het gevoel hebben vaker te moeten verantwoorden in hun werk, bij instanties of vergelijkbare situaties. En vraag dan eens aan ze hoe ze denken dat het komt als dat gebeurd.