Frode Dit is één van de meest disturbing posts die ik hier ooit gezien heb.
Frode zegt hij dat dit de zoveelste negatieve afbeelding is over zwarte mensen, en donkere eens eeb keer de behoefte hebben om positief neer gezet te worden.
Wat? Meen je dit op de manier dat je dit hier schrijft? Afgezien van de bewoording die je hier gebruikt, die al erg bijzonder is, zeg je gewoon dat ze vinden dat ze na al die jaren onderdrukking, ongelijkheid en stereotypering ook wel eens positieve aandacht willen hebben.
Nee! Die onderdrukking, ongelijkheid en stereotypering had überhaupt nooit gebeurd mogen zijn. Het zijn dezelfde mensen als jij en ik. Ze moeten niet anders gezien worden, want ze zijn niet anders. Als je écht niet begrijpt waarom de figuur in MC niet kan, probeer het dan op z'n minst gewoon te accepteren. Jij (en met jou helaas vele anderen) begrijpen het heel duidelijk voor geen ene meter, meng je dan alsjeblieft niet in een discussie.
De volgende alinea is zo mogelijk nog erger.
Frode Zwarte worden in deze tijd niet meer zo vaak opzettelijk bespot. Het gaat hier niet om de zwarte mensen, het gaat hier om de kannibaal. Ik begrijp waarom er moeilijk gedaan word, maar ik vind dat we ook wat realiteits- zin terug mogen verwachten, van andere kleuren.
Dus omdat ze volgens jou niet meer zo vaak opzettelijk bespot worden moeten ze zich niet aanstellen? Nog een keer. Wat? Je begrijpt waarom er moeilijk gedaan wordt? Er wordt niet moeilijk gedaan, mensen zijn oprecht in hun hart geraakt en dit doet mensen pijn, waaronder mij, dan doet men niet moeilijk. En dat je dan durft te zeggen dat je realiteitszin terug verwacht van 'andere kleuren'. Ik sta helemaal perplex van wat je hier schrijft. Ik heb er niet eens een comeback op. Ga alsjeblieft het artikel van @Michael lezen (https://publicaties.mensenrechten.nl/file/da9636c0-ce34-45a6-a3e6-2a9d7906678c.pdf) en ga je heel gauw schamen voor je post.
edit: aanpassing gemaakt ivm woordkeuzes