Marvin Ik moet alleen wel zeggen dat na alle speculatie over dat Wanda wellicht dé vijand van Doctor Strange zou worden in de volgende film en dit dé entree gaat worden van de X-men in de MCU.. Het een beetje tegen viel al ben ik wel blij dat Wanda niet de slechterik werd en er niet aan onderdoor ging, nog niet tenminste.
Ha! Maar Agatha Harkness benadrukte in de laatste aflevering van de show dat de Scarlet Witch (Wanda) nog machtiger is dan de Sorcerer Supreme. Wat we in de tweede scene tijdens de eindcredits leken te zien was dat Wanda zich ergens heeft afgezonderd en daar via een of andere magische truc druk bezig was met leren uit 't Darkhold-boek, al dan niet geïnspireerd door hoop haar kinderen terug te brengen (die bestaan in de stripboekenserie). Tijdens die scene horen we vervolgens de muziek van de Sorcerer Supreme... want dat is namelijk een bijnaam voor Dr. Strange! We weten al dat Elizabeth Olsen gecast is voor de Strange-film die komend jaar uitkomt en die gaat nota bene over multiversums.
Ik denk dat ze juist best wel sterk de serie een soort echt einde hebben gegeven en toch een cruciale manier hebben gevonden om een aantal toekomstige films en karakters op te zetten. Monica Rambeau bijvoorbeeld gaat zeker weten haar moeder vervangen als sidekick in de aankomende Captain Marvel (dat is wat we in de eerste creditscene zagen).