JeepeeB ja oke, daar had ik nog niet over nagedacht. Maar dan blijft mijn kritiekpunt nog steeds dat ik niet goed in het verhaal getrokken werd. Het was te druk en allemaal snel acties op elkaar voor mij. Los van of het klopt met het universum van de originele film, wat niet zo is maar dat is dan logisch.
Marvel Cinematic Universe
Ik vond de tweede aflevering van What If...? een stuk leuker dan de eerste eigenlijk. Bevestigd denk ik ook maar weer dat Captain America/Carter gewoon niet mijn favoriete superheld is. Maar ook de twist die T'Challa als Star-Lord veroorzaakte vond ik veel interessanter, waarschijnlijk ook omdat er zoveel personen door beïnvloed waren.
Click to reveal Click to hide
En dan hadden we na het lekken van de Spider-Man: No Way Home trailer gisteren natuurlijk ineens deze:
Dit lijk zo gaaf te gaan worden! De trailer geeft me ook het vermoeden dat het niet Wanda zal zijn die de Multiverse of Maddness gaat veroorzaken
- Bijgewerkt
Marvin Volgens mij heeft het opengooien van die Multiverse al plaats gevonden, in de serie Loki.
En dat in de nieuwe Spiderman op de 1 of andere manier een portal word geopend naar het bestaande multiverse.(gokje)
Wel smaakt de trailer onwijs naar veel meer en geeft veel stof tot vragen, en ik sprak er met @Convival ook over, er zijn aanwijzingen in de trailer dat er nog meer bekende karakters in de film zitten.
Een theorietje in spoilertags:
Dr. Octopus begroet op het einde Peter Parker met de woorden " Hello Peter"
In de trailer zie je dus in zijn shot een zwaar donkere achtergrond, terwijl het volgende shot waarin we Peter Parker zien en Spiderman het shot toch een redelijk heldere hemel heeft.
Dit zou kunnen betekenen dat Dr. Octopus het tegen een andere Peter Parker heeft uit een ander universum, oftewel ook een hele andere Spiderman oftewel de acteur Toby Maquire die ook in die films destijds Spiderman speelde.
En ik verwacht zelf heel veel van deze film, de makers hebben al aangegeven in een interview dat dit Peter Parkers "Endgame" is, dus volgens mij kunnen we echt vuurwerk verwachten in deze film.
In deze clip staan ook wat leuke theorietjes en aangezien het eerste scherm ook al een spoiler bevat voor de zekerheid ook die maar even tussen de spoilertags.
JeepeeB Volgens mij heeft het opengooien van die Multiverse al plaats gevonden, in de serie Loki.
Dat is waar natuurlijk, maar ik bedoel meer dat Dr. Strange verantwoordelijk lijkt te gaan zijn voor problemen die in de Multiverse of Madness film voorbij zullen komen. Terwijl je na WandaVision zou denken dat het juist Wanda is die de rol van probleem veroorzaker gaat vervullen.
Ik ben echt heel benieuwd in hoeverre dit een "Into The Spider-Verse" film gaat worden. Je zou het na al de geruchten en het verschijnen van de vijand in de trailer wel verwachten! Is de bom die tegen het einde op die weg gegooid wordt niet ook van een andere Spider-Man villain?
Marvin Die bom is zeker van een andere villain uit de Spider Verse
Maar ook zitten er hints in van
En naar het schijnt is de man die die stapel dossiers neerkwakt op de desk Matt Murdock aka DareDevil uit de Marvel serie die op Netflix was
[\spoiler]
Dus het gaat heel leuk worden en volgens mij word deze film de box office hit van het jaar heb ik zo'n voorgevoel.
- Bijgewerkt
Marvin Is de bom die tegen het einde op die weg gegooid wordt niet ook van een andere Spider-Man villain?
Jazeker! Even meer info per spoilertag
JeepeeB Convival Heel tof Die zou ik allemaal niet zomaar herkent hebben aangezien ik de comics sowieso nagenoeg niet ken en ook van de oude films lang niet alles gezien heb.
Ik merk trouwens dat we met z'n allen heel goed opletten dat we niet teveel spoilers droppen en op zich is dat natuurlijk een goed ding (zeker met recente grote dingen). Maar mijn insteek met dit topic is wel ook om juist wat meer vrijuit te kunnen discussiëren, dat staat niet voor niks in de openingspost Dus laten we over de dingen die in een trailer zitten niet te moeilijk doen en beestjes gewoon bij de naam noemen.
Wat ik trouwens ook wel een interessant iets vind, en dat valt niet onder spoilers.
We zien Dr. Strange en andere karakters die eigenlijk onder de vlag van Marvel/Disney vallen voorbij komen in de trailer.
Sony deed in het verleden vrij moeilijk over het gebruik van Spiderman in een Marvel film.
Zouden de appearances van Strange/Wong/Happy en misschien nog wel meer karakters een eenmalige deal zijn, of zou Sony nu eindelijk door gaan krijgen dat het toestaan van karakters van Marvel in andere franchises best wel lucratief kan zijn, vooral nu er dus 3 karakters die volledig onder de Marvel/Disney vlag vallen in hun film zitten.
Iemand die daar iets meer over gelezen heeft hoe die vork in de spreekwoordelijke steel zit?
En ook aflvering 3 van What If...? was weer tof! Waar ik me alleen wel een beetje aan irriteer is dat een deel van de superhelden niet door hun vaste MCU acteur worden ingesproken terwijl de betreffende karakters dan wel een grote rol in de aflevering hebben
Ik ben dan wel weer tevreden dat een groot deel van de helden juist wel door de originele stemmen zijn ingesproken
In principe zijn toch alle rollen ingesproken door de originele acteurs. Alleen voor de acteurs die gestopt zijn, zijn toch andere stemmen gebruikt?
Kwa voice acting vind ik dat ze het goed doen, voor een groot deel de originele, en waar dat niet mogelijk is hebben ze een vrij goede voice match gebruikt.
Wat ik alleen wel vreemd vond, was dat ik ervan overtuigd was dat ze voor aflevering 2, voor star lord/black panther een vervanger hadden, maar dat bleek wél Chadwick Boseman te zijn, wat ik raar vond want hij klonk echt heel anders.
Ron Veel wel inderdaad. Maar ook een aantal niet.
Zo waren Captain Marvel en Black Widow in de laatste aflevering niet door de vaste actrices gedaan. Nu kun je natuurlijk stellen dat Black Widow "klaar" is, maar zo kort na de film vind ik dat dan toch gek. Zeker aangezien dit karakter een vrij grote rol in deze aflevering had. In mijn hoofd had ik nog dat Thor ook geen eigen stem had, maar die had natuurlijk geen gesproken tekst in deze aflevering
DennisvO maar dat bleek wél Chadwick Boseman te zijn, wat ik raar vond want hij klonk echt heel anders.
Dat kan met zijn lichamelijke gesteldheid toendertijd te maken hebben.
Want vlak na deze opnames is hij helaas overleden.
Misschien dat medicatie hierin helaas een rol speelde, want zijn stem vond ik ook niet zo krachtig als in de live action films waarin hij speelt.
De films van de MCU heb ik altijd netjes bijgehouden maar de series een stuk minder (met de nieuwe Disney+ series houdt ik het wel meteen bij). En hoewel ze inmiddels een beetje uit de MCU gegooid zijn kijken we stug door! Maar zo keken we thuis vandaag de laatste aflevering van Daredevil seizoen 3. En gezien het einde van die serie en de geruchten over Daredevil die terug komt in Spider-man: No Way Home.. Zou het niet mogelijk zijn dat we ook de Kingpin nog eens terug gaan zien daar?
Zin in!
Alleen die pay-off alleen al is briljant, volgens mij de reden dat Marvel de serie in het kerstseizoen uitbrengen.
"The best gifts come with a bow"
En ook deze serie ziet er kwalitatief weer tot in de puntjes verzorgd uit.
Begin dit jaar zei ik al dat 2021 een lekker Marvel jaar word, nou tot nu toe over het geheel ben ik zeer tevreden over de content.
Trailer ziet er super uit, maar het heet Hawkeye maar ik zie hem als Ronin voorbij komen...of zie ik dat verkeerd.
Gok dat dit ook na Endgame zich afspeelt?
Ik merk dat ik er ff uit ben uit het hele Marvel film tijdlijn ben, net pas begonnen met Falcon en Winter Soldier.
Maar dit is wel iets wat ik wil zien Hawkeye was een tof personage in de films, jammer dat het een serie is en dat ze hem geen (origins) film gunnen.