The_Real_Infernape Niet vervelend of aanvallend bedoeld maar eh je kent de opzet van What if…?
De serie verkent de mogelijkheden van grote bestaande en bekende momenten en plaatst ze in een alternatieve tijdlijn in een ander universum.(omschrijving op Wikipedia)
En dan kan het handig zijn om kennis te hebben van de live action films.
Dus wat ze doen is simpel gezegd de greatest hits qua scenes opwarmen en daar wat aan sleutelen om het anders te maken.
Dus dan is er geen bad guy Loki die uit een portaal komt maar dus een monster bijvoorbeeld.
Misschien dat we daar later meer over te weten komen of niet, dat is nog onzeker.
Ik gok er ook op dat Marvel deze serie ook specifiek maakt voor mensen die de films kennen, daarom missen we soms bepaalde momenten zoals een ondervraging, of een scene waarin iets onderzocht word.
Dit kennen we tenslotte al uit de live action films.
Maar de twists die in de eerste aflevering zaten vond ik in ieder geval erg leuk gevonden.
en de combinatie tussen Peggy(geen spoiler) en dat andere zorgde naar mijn beleving voor een hele grappige wending en werd het opeens een soort van buddycop-achtige situatie.
En hoe graag we alles ook willen snappen(ook ik hoor) is het soms ook lekker om eens ergens niet over na te denken, zoals waarom dat specifieke monster, en dan gewoon de actie ondergaan.
En actie kregen we genoeg volgens mij in deze eerste aflevering.