ppc-anoniem-2 als je in een trein of vliegtuig eten als “belevenis” omschrijft dan maak ik me ernstig zorgen over hoe je culinaire leven verder is.

Dat is uitspraak die nergens op slaat natuurlijk. Ik reageer op jouw gedachtes over eten in een voertuig.

ppc-anoniem-2 maar als ik aan het eten ben dan wil ik gewoon eten, en niet op een gegeven moment mijn bordje moeten vasthouden omdat het treintje gaat rijden of wat dan ook.

Dat praktische probleem ga je in dit restaurant simpelweg niet hebben denk ik.

ppc-anoniem-2 f eten op de klok omdat je per station X aantal minuten de tijd hebt.

Ik denk niet dat je hier uit moet gaan van een uitgebreide 5 gangen maaltijd. Maar per belevenis passende gerechten, die wel binnen een bepaald tijdbestek opgegeten kunnen worden. In een normaal restaurant laat je je eten ook niet koud worden, toch.

Het zal inderdaad zo zijn dat op den duur je weer uitstapt om de volgende bezoekers toe te laten, maar dat is bij een normaal restaurant ook zo. Daar wordt een tafel soms ook meerdere keren per avond verkocht. Dat zal gelijk ook de reden zijn dat Eatrenalin een behoorlijk prijskaartje zal rekenen, omdat de capaciteit wellicht beperkt is en het toch moet renderen. Je zult niet als in Symbolica nog geen minuut in een ruimte spenderen. Wellicht zijn er maar 3 ruimtes waar je dan steeds een half uur in verblijft ofzo. Als er per ruimte dan 50 mensen in/op één of meerdere voertuigen kunnen zitten, zijn er dus 150 mensen in Eatrenalin per keer. Vanuit daar zal de prijs berekend worden.

Japio Ik reageer op jouw gedachtes over eten in een voertuig.

Ja, dat is dus niet iets waar ik me druk om maak, zeker als het een ETF mover achtig model is dan zal de beweging ook relaxed gaan en niet wanneer je net een vork in je mond steekt, het punt is voor mij meer de tijdsdruk . . . en dat is niet dat ik mijn eten koud laat worden ofzo, al kan dat ook nog wel eens gebeuren tijdens een goed gesprek. Ik hou gewoon niet van een strakke planning tijdens het eten. Als ik tapas ga eten dan beginnen we tegen 19:00 zo ongeveer en zijn we rond 00:30 klaar, en dan hebben we ons niet volgepropt maar gewoon relaxed gegeten met regelmatig een pauze om bij te kletsen en dat zie ik niet bij zo'n ervaring gebeuren.

ppc-anoniem-2 Dat betekent niet dat het geen succes zal worden, maar meer dat het niet iets voor mij is.

7 maanden later
    2 maanden later

Inmiddels ook aanwezig op plattegrond! Ben hier wel heel benieuwd naar. Deze winter maar eens zien of ik er heen kan!

We krijgen zo toch een beetje een downtown EP gebied he? Heel tof! maar voor mijn gevoel staat het allemaal wat 'los' in de omgeving. Is er iets van een boardwalk ofzo?

8 dagen later

Europa-Park haalt het nieuwe restaurant aan in het nieuwsbericht van vandaag. De opening staat nog steeds gepland voor dit jaar dus.

Het aanbod in het Europa-Park Resort zal de komende jaren verder uitgebouwd worden. Nog dit jaar zal “Eatrenalin” de deuren openen. Dit “restaurant van de toekomst” is een wereldprimeur en combineert een hoogstaande keuken met media, attractietechnieken en creatieve content.

https://forum.pretpark.club/d/2278-europa-park-seizoen-met-keizerlijke-nieuwigheden-van-start

4 maanden later

[https://www.eatrenalin.de/en/](https://)

Even een grote update over dit spannend project 😁 De website heeft een serieuze update gehad , met de 3 mogelijkhedzn van experiences. De goedkoopste variant is 195 euro. Daarvoor krijg je een 100 minuten durend spektakel, met 8 gangen en bijpassende dranken. Mag het exclusiever ? Dan kan je een sommelier experience doen aan maar liefst 650 euro de man, waarbij je zeer exclusieve wijnen krijgt.
    Op de foto's te zien en wat ik uit de gerechten lees, is het echt wel high dining én experience. Ga je in een sterrenzaak gaan eten kom je niet toe voor 8 gangen met aangepaste dranken voor 195 euro. Een hoge prijs en zeker niet voor iedereen. Ga ik het proberen op onze honeymoon in Europa Park volgend jaar ? Voor zo een belangrijk moment denk ik wel ja. Ik ben benieuwd naar de 1ste reviews !

Er zal vast een markt voor zijn maar met die prijzen behoor ik niet tot de doelgroep, doe mij maar het buffet in één van de hotels.

Eftelflags
    Is eigenlijk wel waar, met 8 gangen én aanpassende dranken...Ik vraag me af hoe ze dat gaan timen als iemand zijn bord/drankje nog niet leeg is 😅

100 minuten voor 8 gangen inclusief alcoholische dranken is echt te zot voor woorden als je het mij vraagt. Nog even afgezien van de prijs. Dat is dus elke tien minuten een gang en doe ik voor het gemak ook maar de aanname dat je geen amuses krijgt vooraf en dat de koffie/thee na afloop met eventueel friandises ook niet in die 100 minuten zit/inbegrepen zit. Dat is behoorlijk doordrinken, zelfs met halve glazen.

Ik eet regelmatig 6+ gangen en dat is altijd een avondvullend programma waar we rond half acht binnenkomen en na middernacht eens op huis aan gaan.

Eftelflags Wellicht meerdere seatings natuurlijk..

Doordat je door ruimtes gaat rijden zullen ze in staat zijn om tot 16 seatings te starten (beetje afhankelijk hoe laat het restaurant gaat beginnen). Elk kwartier kan er een nieuwe float gaan rijden namelijk en volgens mij is het 1 tafel per float die gaat rijden en dan zitten floats elkaar nooit in de weg qua experience. Het concept lijkt mij nog steeds supertof, de kwaliteit van de horeca zal ongetwijfeld uitmuntend worden maar de prijs/lengteduur verhouding ligt voor mij nu erg scheef.

Als ze 8 gangen er op 100 minuten door willen rossen, dan kan dat alleen maar als ze dusdanig klein zijn dat je daarna nog steeds dikke honger hebt 🤣

De gerechten staan ook op de site, samen met welke belevenis ze gaan.. Daar weet je natuurlijk nog niet veel mee, maar het lijkt er op dat ze een soort van goedkope dinnershow (show gedeelte dat alleen uit multimedia bestaat) voor een belachelijke prijs willen verkopen.

Even na gekeken bij de concurrent: Een avondje Fantissima begint bij 99 euro en kan oplopen tot 179 euro en biedt een volledig avondvullend programma. De review in Brakesection Magazine zag er toch behoorlijk goed uit. Shows en eten wisselen elkaar af, maar ook tijdens het eten is er gewoon live-muziek.

In londen hebben ze zen DC inspired restaurant waar ze ook "Monarch theatre" hebben, wat denk ik te vergelijken valt. Een theatre experience, lasers, screens rondom je, zwevende borden, thema...met het verschil je in 1 ruimte zit, het uit 2 delen (2 acts) bestaat en 3 uur duurt. Daar vragen ze ongeveer 230 euro met drinks included.

Ik vind 100 minuten ook wat krap, bij Ammolite zijn het er ook 7 of 8 en dat duurde afgelopen keer ook van 8 uur tot middernacht. Ik zie iedereen hier over de prijs, maar met dranken erbij vind ik het best te doen voor het aantal gangen aangeboden. Die prijs is bij Ammolite enkel het menu al. Daarnaast komt de chef van El Bulli vandaan, en de sous-chef van onder andere Noma en de Librije. Dat zijn niet de minste eetcafés. Ik denk wel dat ze hier echt iets prachtigs neer gaan zetten, en maar goed dat ze voor topniveau gaan in plaats van met zo'n mooi concept hamburgers serveren (zoals de Efteling zou doen).

HertogJan Ik zie iedereen hier over de prijs, maar met dranken erbij vind ik het best te doen voor het aantal gangen aangeboden.

Inderdaad. Ik verwacht dat deze experience ook in no-time een ster gaat ontvangen hoor. En dit soort prijzen zijn voor die kwaliteit niet uitzonderlijk. Ik stoor mij vooral aan de gestelde duur van 100 minuten. Wat echt idioot kort is wanneer je zulke prijzen aftikt voor een goed diner.

Michael Ik las wel op de site dat de ritervaring 100 minuten is, de lounge voorafgaand en de bar achteraf zijn niet meegerekend geloof ik. Dus waarschijnlijk zijn aperitief en amuses, en koffie en friandises in beide ruimtes niet in de duur gerekend. Ik krijg er een soort gevoel bij alsof het een mix is van Enigma in Barcelona en Alchemist in Kopenhagen, al zal het die kwaliteit de eerste tijd niet evenaren gok ik.

HertogJan Ik las wel op de site dat de ritervaring 100 minuten is, de lounge voorafgaand en de bar achteraf zijn niet meegerekend geloof ik.

Dit is ook beetje mijn verwachting. Dat je vooraf en achteraf nog wel tijd hebt, maar dat de belangrijkste gangen in een periode van 100 minuten worden opgediend in de interactieve ervaring.

Ik vind de prijs overigens heel schappelijk, zeker voor Europa. Ik heb (even mijn blijdschap delen) voor later dit jaar een reservering staan bij Pujol in Mexico-Stad en da's 190 euro voor zeven gangen met drank. Dat is voor Latijns-Amerika peperduur, maar relatief in de fine dining heel betaalbaar.

De aperitief zit inbegrepen maar wordt gedaan in de bar voor het eten. De website zegt ook dat de ervaring 'langer' duurt dan 100 minuten. Maar het is nog steeds een bijzonder specifiek getal dat het er wel niet veel vanaf zal zitten.

Nou ja; het roept vooral nu heel veel vragen op. Eigenlijk herhaal ik een beetje @Michael in deze. Het concept lijkt me tof en EP kennende gaat het een waanzinnige ervaring worden. Maar ik vind wel wat van die 100 minuten. Ben benieuwd naar de ervaring!

HertogJan Ik las wel op de site dat de ritervaring 100 minuten is, de lounge voorafgaand en de bar achteraf zijn niet meegerekend geloof ik.

Voor zover ik kan na gaan is er slechts één gang in de lounge vooraf... Dus je zit nog steeds met 7 gangen in 100 minuten.

Echter als ik op de site kijk, weet ik nog zo net niet of het wel écht een uitdaging wordt.

Dit is bijvoorbeeld één van de gangen. Wetende hoe groot rijstkorrels zijn denk ik wel dat ik het op krijg binnen 2 minuten.

Op ocean en heel misschien Universe na, denk ik dat alles van die dingetjes zijn die je in principe in één keer naar binnen werkt. Soms krijg je er dan wel meer dan één (Taste zijn 4 hapjes die elk ongeveer zo groot als een suikerklontje zijn), maar erg vullend lijkt het me niet.

Markiewong De website zegt ook dat de ervaring 'langer' duurt dan 100 minuten.

Nouja.. ze zeggen "meer dan 100 minuten" inderdaad.. maar als het 110 minuten zou zijn, dan zou er gestaan hebben "meer dan 110 minuten".. Dus ik zou er (onder normale omstandig) niet van uit gaan dat het heel veel meer is.

Dat is toch wel een beetje de standaard hoe dat soort termen gebruikt worden.