Meint Is het niet zo dat juist de huidige richting beter is voor het park? Familieparkjes voor kleinere kinderen met kleinere attracties is een concept wat tegenwoordig wel goed werkt, ook omdat je dan niet concurreert met de grotere jongens. Geen idee of dit ook geldt voor Lightwater Valley, maar zou me niks verbazen als het concept prima werkt, al is het als pretparkfan natuurlijk schrijnend om te zien.
In Engeland bedoelen ze met Familiepark waarschijnlijk meer een Kinderpark. Dan denk ik aan concepten zoals de Gulliver's Parken of Twinlakes park.. waar je dus ook als volwassene niet binnen komt zonder kinderen. Dat concept op zich werkt in Engeland inderdaad héél goed.. al betwijfel ik of het ooit op het formaat gaat werken dat Lightwater Valley is. Al zou het me niet verbazen als ze een hele hoop grond (waarschijnlijk die hele hoek waar Ultimate stond) gewoonweg gaan verkopen om weer geld binnen te halen.
Maar waar ik eigenlijk op doelde was de manier van beheer: Al een behoorlijke tijd worden attracties verkocht om er goedkopere attracties voor te kunnen aanschaffen. Inmiddels zijn ook een aantal van die goedkopere attracties weer verkocht om nóg goedkopere rommel aan te schaffen. Dat houdt natuurlijk ooit op. Op zich zou je door de verkoop van een lap grond natuurlijk weer kapitaal hebben om die cirkel te doorbreken, de vraag is of dat een permanente oplossing is en of je de cirkel daar alleen tijdelijk mee doorbreekt (ik vrees voor het 2e).
Daarnaast levert de verkoop van grond vrijwel altijd een hoop spijt en/of ellende later op. Als ze hier beginnen met zo'n concept als Gullivers dan kan het best dat wij die tijd niet meer gaan mee maken, maar dit park heeft de potentie om de concurrentie met Alton Towers en Co. aan te kunnen gaan. Als ze alle grond nog hebben (ik weet niet precies of er niet al een deel verkocht is) dan hebben ze één van de grootste parken (qua oppervlakte) van Engeland (als het niet het grootste is) en qua liggen zouden vergunningen ook niet zo moeilijk moeten zijn als de concurrentie. Echter heeft een gebrek aan visie tot een gebrek aan kapitaal geleid.
Ongeacht of ze vol op kinderpark (familiepark) willen inzetten, of dit tijdelijk willen doen om later uit te groeien tot een groter resort: Het park heeft een enorme kapitaalinjectie nodig om weer gezond te worden.