Een grote kapitaalinjectie is wat dit park nodig heeft.. en dan écht groot.
En om eerlijk te zijn: Die zou ik dan nog niet eens héél sterk in het park steken. Het boerderij-gedeelte zou ik omvormen tot een hotel (te realiseren in 3 fases) met een goed waterpark in het midden (slides kun je relatief goedkoop realiseren en kunnen een bijna even grote aantrekkingskracht zijn als achtbanen, mits goed uitgewerkt). De minigolf en het high-rope parkcours zou ik buiten het park houden als deel van het resort. Het bos rondom het high-rope parcours zou eventueel in een later stadium nog bij het resort betrokken kunnen worden met boomhutten.
Het park zelf zou ik in eerste instantie nog relatief weinig mee doen. Moderne familiebaan (zoals de studio tour van MPG) op plek van de vorige indoor coaster waarbij de wachtrij een soort walk-through wordt. Als het kan een leuk spookhuis ergens in het park (geen horror, maar wel leuk voor alle leeftijden). Een kleine alpine coaster zou ook nog goed passen, zeker als je werkt met een kunstmatige verhoging in het begin, al is dat - tesamen met een mooi aangelegde flume (denk aan mami wata) - wellicht iets voor een 2e fase.
Je hebt dan toch al enkele attracties die ja als uniek in de UK kunt aanprijzen en met hotel kun je je op zakelijke evenementen richten wat een behoorlijk belangrijke inkomstenbron voor veel pretparken is.
En om héél eerlijk te zijn: Ik zou de ultimate in eerste instantie ook gesloten houden. Eerst de baan eens grondig inspecteren. Ik kan me voorstellen dat de lange sluiting geen goed gedaan heeft aan de baan en dat er wellicht veel revisie aan nodig is.
Het park biedt veel groen, dat zou ik zou houden, maar toch een beetje inzetten in groene thema's. Je wilt niet dat het zijn charmes verliest (zoals in Heide park) door onpassende thema's.