Orlando International Airport heeft een flinke uitleg gegeven van de veranderingen rondom de luchthaven waarbij ook Brightline wordt genoemd. Met uitbreiding naar Disney Springs.

Ben benieuwd naar dit project, beseffende dat sommige resorts 3 kwartier van Disney Springs afliggen, gaan ze zo dan extra bussen inzetten vanaf Springs voor de resort?

Het is wel de moeite waard en fijner, ben ook benieuwd naar de kosten, echt een project om te volgen!

De Orlando Sentinel heeft een bericht geplaatst over de extensie naar Disney Springs. Het huidige voorstel zal zoals eigenlijk verwacht via de snelweg 417 gaan, welke 1 biljoen dollar zal gaan kosten. Het is nog mogelijk dat Brightline voor de 2010 alignment kan gaan maar dat is nog niet duidelijk.

20 dagen later

We hebben ondertussen een beter beeld hoe Brightline de verbinding bij Disney Springs ziet, er is een gebied aangegeven waar de lijn wordt verwacht.

De groene lijn is de Florida High Speed Rail Alignment, welke over de Interstate 4 gaat
De Oranje lijn is wat voorgestelde route van Brightline
Het oranje gebied zijn de alternatieve opties waar de lijn precies kan komen te liggen.

Als je goed kijkt zie je dat het gebied rijkt tot aan de weg naast Disney Springs.

Er is een presentatie geweest over de gang van zaken binnen Brightline en hier is een interessante opmerking geplaatst met betrekking tot de uitbreiding van de lijn tussen Orlando International Airport en Disney Springs. Het station zal on property worden, wat betekend dat Disney Springs een mogelijke hub voor vervoer naar de hotels kan gaan worden.

Mocht je de hele video willen bekijken, klik hier.

Ze zijn nu bezig met het stuk tussen Cocoa (in de buurt van Cape Canaveral) en Orlando International Airport en deze week schuiven ze een tunnel voor de trein onder de weg door terwijl de snelweg er nog gewoon overheen rijdt. Ik vond dat heel fascinerend. Ze gebruiken stalen platen met smeermiddel en een anker om het wegdek op z’n plaats te houden en met hydraulische stempels drukken ze vervolgens de tunnel onder de snelweg door. Ik had dit wel eens gezien dat ze zoiets doen maar dan sluiten ze de weg en graven die tijdelijk weg maar deze techniek was nieuw voor mij.

Vriend_van_de_club Ik ben benieuwd of Brightline hier wel interesse in heeft, aangezien ze momenteel met een alternatieve route bezig zijn. Eentje die niet de Florida High-Speed Rail Alignment volgt welke soort van langs Epic Universe gaat. In Juli zullen ze een overeenkomst moeten komen voor de alternatieve route, anders blijft de 2010 versie als enige over.

    Twijfel of je ook niet moet waken voor teveel stops. Anders krijg je hetzelfde als met het HSL traject in Nederland. Plan was toen om 4 stations te hebben binnen 60 km (Amsterdam CS / Schiphol / Den Haag HS / Rotterdam CS). Daar is toen Den Haag tussenuit gehaald. Maar alsnog kan je het niet echt hoge snelheid noemen naar mijn mening.

    De stops rond Orlando beginnen ook zo te voelen.

    Hjalmar Ja ik geloof dat de voorkeur al is uitgesproken voor de SR417 route, maar eerlijk gezegd lijkt mij de andere route (de groene) juist een meer kansrijke locatie.

    Bij de aankondiging van Epic Universe is een mogelijk station al uitgesproken en de route geeft ook wel voorkeur bij de locale politiek vanwege de financiering mogelijkheden. Veel hotels liggen er op de bovenste route en hij kan ook gebruikt worden voor het Orange County Convention Center en directe bus hub naar Epic Universe.

      Hjalmar Hangt er vanaf hoeveel van het 3 Trillion plan van Biden naar Florida gaat.. 😅

      According to the Orlando Business Journal, there are plans for Universal to propose a stop on the Brightline close to the Universal Orlando Resort:

      Stakeholders such as the I-Drive business chamber of commerce and Universal Orlando Resort have been meeting or plan to meet with Brightline after a March presentation with the Central Florida Expressway Authority showed a potential path to the corridor, sources told Orlando Business Journal.

      Ze zijn nog in de race..

      https://insidethemagic.net/2021/04/universal-brightline-kj1/

      13 dagen later

      Hier een mooie reportage over de bijzondere techniek die gebruikt is bij het inschuiven van de tunnel in de buurt van Cape Canaveral.

        Guy Tof om zien, zoiets hebben ze in Nederland in 2016 ook gedaan bij de A12.

        En bij station harderwijk onder de sporen door met een fietsers / wandelaarstunnel. Dus het is niet iets vreemds, zeker ook hier niet, maar het blijft echt machtig mooi om te zien, dan voor het delen @Guy!

        • Guy heeft hierop gereageerd.

          ppc-anoniem-2
          Het inschuiven van een tunnel wordt vaker gedaan. Het grote verschil hier is dat dit gedaan wordt terwijl er auto’s overheen rijden terwijl de tunnel vooruit geduwd wordt. Met hulp van een anker en stalen platen die ingesmeerd worden, zorgen ze dat de tunnel verder glijdt, zonder dat de weg er boven scheurt. In Nederland kunnen ze dit ook snel, maar wordt de hele weg wel voor die periode compleet afgesloten en weggegraven.

          Kleine zijstap, met de uitbreiding van Brightline naar Terminal C, zullen bekende merken van Walt Disney World, Universal Studios en Seaworld ook uitbreiden naar Terminal C.

          een maand later
          een maand later

          Brightline heeft weer wat nieuws naar buiten gebracht rondom het project richting Disney Springs. Het gaat hierbij voornamelijk een generieke tijdlijn voor de uitbreiding

          • Het ontwerp voor het eerste deel (Disney Springs) is begonnen wordt verwacht afgerond te zijn in Q4 van 2022. Constructie voor deze fase moet afgerond zijn 2025.
          • Het ontwerp voor het twee deel (Tampa) zal tussen Q1 2022 en Q4 2024 afgerond worden. Constructie voor deze wordt afgerond na 2026.
          • Vergunning en akkoorden worden momenteel afgerond en het eerste deel zal voor Q4 in 2022 moeten klaar zijn en het tweede in Q2 van 2025

          De voorkeur ligt nog steeds om de route langs de I417 te laten gaan, waar twee keer per uur een trein langs zal rijden.

          Bron

          een maand later

          Goed, slecht nieuws voor de nieuwe trein verbinding naar Disney Springs.

          The Central Florida Expressway Authority agreed unanimously Tuesday to delay indefinitely a decision over whether to allow Brightline Trains to build passenger rail beside the agency’s State Road 417 on the way from Orlando’s airport to Walt Disney World and Tampa.

          Zoals eerder het topic aangegeven waren er twee routes, aangezien Brightline een privé bedrijf is wilde deze de goedkoopste optie nemen om via de State route 417 de lijn aan te leggen inplaats langs het toekomstige Epic's Universe en Orlando welke bijna een biljoen meer zou gaan kosten. Universal Studios, Convention Centre en International Drive Tourism Strip voelden zich te kort gedaan hierdoor en wilde dat de verbinding juist meer richting Orlando zou trekken.

          John Sprouls, executive vice president, and chief administrative officer for Universal Parks & Resort, has agreed to donate 17 acres for the rail corridor at the convention center. Sprouls wants to be “part of the solution.”

          Central Florida Expressway Authority heeft om deze reden de bouw langs de 417 voorlopig vooruit geschoven en zal geen besluiten nemen.

          Bron