Vriend_van_de_club Ik was helemaal vergeten dat jij een topic had gemaakt, misschien dat ze samen gevoegd kunne worden om het niet al te veel te vervuilen.

Grappig genoeg heeft Bioreconstruct een tweet geplaatst bij de afslag van Disney Springs van de Interstate 4.

Genoeg ruimte voor een mooie lijn dwars over de interstate met een schitterend station naar Disney Springs. Er lijkt meer ruimte te zitten dan ik oorspronkelijk dacht.

Hjalmar Ik was helemaal vergeten dat jij een topic had gemaakt, misschien dat ze samen gevoegd kunne worden om het niet al te veel te vervuilen.

Nu het bevestigd en aangekondigd is kan dit prima een nieuw topic zijn 🙂

Goed dat er op deze manier een alternatief komt om autoloos naar WDW te kunnen blijven reizen vanaf het vliegveld.

Hjalmar Alle zwarte lijnen zijn rails in Florida, zoals je merkt zie je ook de Monorail van Walt Disney World en de luchthaven erop staan.

Het spoor in Animal Kingdom, het traject van de Hogwarts Express en zelfs een miniatuurspoorbaan in Gatorland staan hierop aangegeven! 😆

2 maanden later

Orlando International Airport heeft een flinke uitleg gegeven van de veranderingen rondom de luchthaven waarbij ook Brightline wordt genoemd. Met uitbreiding naar Disney Springs.

Ben benieuwd naar dit project, beseffende dat sommige resorts 3 kwartier van Disney Springs afliggen, gaan ze zo dan extra bussen inzetten vanaf Springs voor de resort?

Het is wel de moeite waard en fijner, ben ook benieuwd naar de kosten, echt een project om te volgen!

De Orlando Sentinel heeft een bericht geplaatst over de extensie naar Disney Springs. Het huidige voorstel zal zoals eigenlijk verwacht via de snelweg 417 gaan, welke 1 biljoen dollar zal gaan kosten. Het is nog mogelijk dat Brightline voor de 2010 alignment kan gaan maar dat is nog niet duidelijk.

20 dagen later

We hebben ondertussen een beter beeld hoe Brightline de verbinding bij Disney Springs ziet, er is een gebied aangegeven waar de lijn wordt verwacht.

De groene lijn is de Florida High Speed Rail Alignment, welke over de Interstate 4 gaat
    De Oranje lijn is wat voorgestelde route van Brightline
    Het oranje gebied zijn de alternatieve opties waar de lijn precies kan komen te liggen.

Als je goed kijkt zie je dat het gebied rijkt tot aan de weg naast Disney Springs.

Er is een presentatie geweest over de gang van zaken binnen Brightline en hier is een interessante opmerking geplaatst met betrekking tot de uitbreiding van de lijn tussen Orlando International Airport en Disney Springs. Het station zal on property worden, wat betekend dat Disney Springs een mogelijke hub voor vervoer naar de hotels kan gaan worden.

Mocht je de hele video willen bekijken, klik hier.

Ze zijn nu bezig met het stuk tussen Cocoa (in de buurt van Cape Canaveral) en Orlando International Airport en deze week schuiven ze een tunnel voor de trein onder de weg door terwijl de snelweg er nog gewoon overheen rijdt. Ik vond dat heel fascinerend. Ze gebruiken stalen platen met smeermiddel en een anker om het wegdek op z’n plaats te houden en met hydraulische stempels drukken ze vervolgens de tunnel onder de snelweg door. Ik had dit wel eens gezien dat ze zoiets doen maar dan sluiten ze de weg en graven die tijdelijk weg maar deze techniek was nieuw voor mij.

Vriend_van_de_club Ik ben benieuwd of Brightline hier wel interesse in heeft, aangezien ze momenteel met een alternatieve route bezig zijn. Eentje die niet de Florida High-Speed Rail Alignment volgt welke soort van langs Epic Universe gaat. In Juli zullen ze een overeenkomst moeten komen voor de alternatieve route, anders blijft de 2010 versie als enige over.

Twijfel of je ook niet moet waken voor teveel stops. Anders krijg je hetzelfde als met het HSL traject in Nederland. Plan was toen om 4 stations te hebben binnen 60 km (Amsterdam CS / Schiphol / Den Haag HS / Rotterdam CS). Daar is toen Den Haag tussenuit gehaald. Maar alsnog kan je het niet echt hoge snelheid noemen naar mijn mening.

De stops rond Orlando beginnen ook zo te voelen.

Hjalmar Ja ik geloof dat de voorkeur al is uitgesproken voor de SR417 route, maar eerlijk gezegd lijkt mij de andere route (de groene) juist een meer kansrijke locatie.

Bij de aankondiging van Epic Universe is een mogelijk station al uitgesproken en de route geeft ook wel voorkeur bij de locale politiek vanwege de financiering mogelijkheden. Veel hotels liggen er op de bovenste route en hij kan ook gebruikt worden voor het Orange County Convention Center en directe bus hub naar Epic Universe.

Hjalmar Hangt er vanaf hoeveel van het 3 Trillion plan van Biden naar Florida gaat.. 😅

According to the Orlando Business Journal, there are plans for Universal to propose a stop on the Brightline close to the Universal Orlando Resort:

Stakeholders such as the I-Drive business chamber of commerce and Universal Orlando Resort have been meeting or plan to meet with Brightline after a March presentation with the Central Florida Expressway Authority showed a potential path to the corridor, sources told Orlando Business Journal.

Ze zijn nog in de race..

https://insidethemagic.net/2021/04/universal-brightline-kj1/

13 dagen later

Hier een mooie reportage over de bijzondere techniek die gebruikt is bij het inschuiven van de tunnel in de buurt van Cape Canaveral.

Guy Tof om zien, zoiets hebben ze in Nederland in 2016 ook gedaan bij de A12.

En bij station harderwijk onder de sporen door met een fietsers / wandelaarstunnel. Dus het is niet iets vreemds, zeker ook hier niet, maar het blijft echt machtig mooi om te zien, dan voor het delen @Guy!

• Guy heeft hierop gereageerd.

ppc-anoniem-2
            Het inschuiven van een tunnel wordt vaker gedaan. Het grote verschil hier is dat dit gedaan wordt terwijl er auto’s overheen rijden terwijl de tunnel vooruit geduwd wordt. Met hulp van een anker en stalen platen die ingesmeerd worden, zorgen ze dat de tunnel verder glijdt, zonder dat de weg er boven scheurt. In Nederland kunnen ze dit ook snel, maar wordt de hele weg wel voor die periode compleet afgesloten en weggegraven.

Kleine zijstap, met de uitbreiding van Brightline naar Terminal C, zullen bekende merken van Walt Disney World, Universal Studios en Seaworld ook uitbreiden naar Terminal C.