Ikzelf heb de afgelopen jaren vaak gebruik gemaakt van de Extra Magical Hours. De morning EMH deed ik enkel de eerste dagen van de vakantie omdat je door de jetlag sowieso altijd vroeg wakker bent in Florida. Maar eens ik geacclimatiseerd was, focuste ik vooral op de evening EMH.
Laat ons ook niet vergeten dat dit concept de laatste jaren al een beetje was uitgehold, met één uurtje extra in de ochtend en twee uurtjes in de avond. Ik heb het zelf nog meegemaakt dat het twee uren extra 's ochtends was en drie uren 's avonds en dat was heerlijk. Eén van mijn beste herinneringen was een bezoek aan het Magic Kingdom met reguliere opening tot middernacht en EMH tot drie uur 's nachts. Het gevoel om bij de laatste bezoekers om half vier in de ochtend door een lege Main Street te wandelen is gewoonweg heerlijk
In vergelijking met deze goeie ouwe tijd zijn er ook de extra betalende timeslots bijgekomen - de After Hours na parksluiting en de Early Morning Magic voor reguliere parkopening. Dit zijn min-of-meer betalende equivalenten van EMH (weliswaar met een beperkte capaciteit). De Early Morning Magic heb ik nooit bezocht, maar ik heb wel regelmatig de After Hours in Magic Kingdom en Animal Kingdom meegemaakt. Na een aarzelende start (bij de allereerste was de beperkte capaciteit nooit volledig uitverkocht, integendeel zelfs) heb ik de indruk dat dit nu is uitgegroeid tot een zeer succesvol event. Vorige zomer werd het zelfs - eenmalig dacht ik - uitgebreid naar het Typhoon Lagoon waterpark. Nu dat de EMH volledig zijn afgeschaft en er enkel in de ochtend een alternatief wordt aangeboden met het extra halfuurtje, mag je er zeker van zijn dat er meer extra betalende After Hours 's avonds zullen worden georganiseerd.