Hjalmar Het grote probleem met RFID, is het feit dat je steeds zaken moet uploaden op een armband om het werkende te krijgen.

Om toch even de nerd uit te hangen, dat klopt niet helemaal. Je hebt inderdaad RFID tags waar je informatie op de drager kan wijzigen en daardoor dus telkens moet up/downloaden naar het chipje. Een voorbeeld hiervan is de OV chipkaart (Oyster Card) waar je saldo op de kaart staat geschreven. Maar in Disney zit dit toch anders.

Je koppelt het ID van je Magic Band via de My Disney Experience app aan je entreekaartjes, hotelreservering, restaurant reservering, foto pas of andere extra's en op dat moment wordt het ID van je magic band herkent door de lezer en daarna wordt via een server authenticatie uitgevoerd. Grofweg heb je de volgende stappen;

  • Magic Band wordt tegen de mickey aangehouden bij de entree
  • Het Magic Band ID wordt naar de Disney servers gestuurd om te kijken of er een entree kaart gekoppeld is
  • De server valideert en geeft aan dat er een geschikt entreekaartje is gevonden en koppelt dit terug aan de turnstyle
  • De mickey op de turnstyle wordt groen en de gast mag doorlopen

Dit betekent dus dat alle onderdelen die met de entreekaart / magic band / my disney experience app communiceren verbonden moeten zijn met deze centrale server omgeving. Dit is ergens ook zo met de My Disney Experience app, daar wordt ook realtime gegevens uitgewisseld. En met de brakke wifi in Disneyworld vertrouw ik meer op een armbandje and op de app die er regelmatig uit ligt.

Buiten dat . . .

Die Extra Magic Hours, ik heb er in Parijs wel eens gebruik van gemaakt. In Amerika nooit, de keren dat ik er was, was ik er in het laagseizoen en had je met de normale openingstijden meer dan genoeg de tijd om de attracties te doen. Bedoel, zelfs in het laagseizoen begin februari waren de parken tot 23:00 open. Dus is het een gemis dat die EMH er niet meer zijn, ik weet het niet, denk het niet, maar het was wel een hotel extratje wat wordt weggenomen.

Over het uitfaseren van de Magic Band ben ik minder tevreden. Ik heb er een bloedhekel aan om iedere keer met je telefoon te moeten spelen in een park. Ik heb mijn telefoon in elk park zoveel mogelijk in mijn zak zitten, socials staan uit, soms een fototje maken en zelfs in Disney World werd de My Disney Exprience app maar zelden erbij gepakt. Ik vind die smartphone een noodzakelijk kwaad wat je uit de magie haalt, en die Magic Band zorgt ervoor dat je makkelijk vrij kan rondlopen door het park zonder iedere keer je telefoon te moeten hebben.

De shuttle van/naar het vliegveld zal idd wel opgeheven worden met de komst van de treinverbinding. Ergens een prima keuze. Past in het plaatje dat je groen wil overkomen als park en treinen zijn zelfs in Amerika een stuk groener dan die shuttle bussen. Ik vraag me dan wel af of er vanaf het WDW treinstation services komen om je koffers (en passagiers) snel in de resorts te krijgen met dezelfde luxe bussen als die nu worden gebruikt.

    Ikzelf heb de afgelopen jaren vaak gebruik gemaakt van de Extra Magical Hours. De morning EMH deed ik enkel de eerste dagen van de vakantie omdat je door de jetlag sowieso altijd vroeg wakker bent in Florida. Maar eens ik geacclimatiseerd was, focuste ik vooral op de evening EMH.

    Laat ons ook niet vergeten dat dit concept de laatste jaren al een beetje was uitgehold, met één uurtje extra in de ochtend en twee uurtjes in de avond. Ik heb het zelf nog meegemaakt dat het twee uren extra 's ochtends was en drie uren 's avonds en dat was heerlijk. Eén van mijn beste herinneringen was een bezoek aan het Magic Kingdom met reguliere opening tot middernacht en EMH tot drie uur 's nachts. Het gevoel om bij de laatste bezoekers om half vier in de ochtend door een lege Main Street te wandelen is gewoonweg heerlijk 😃

    In vergelijking met deze goeie ouwe tijd zijn er ook de extra betalende timeslots bijgekomen - de After Hours na parksluiting en de Early Morning Magic voor reguliere parkopening. Dit zijn min-of-meer betalende equivalenten van EMH (weliswaar met een beperkte capaciteit). De Early Morning Magic heb ik nooit bezocht, maar ik heb wel regelmatig de After Hours in Magic Kingdom en Animal Kingdom meegemaakt. Na een aarzelende start (bij de allereerste was de beperkte capaciteit nooit volledig uitverkocht, integendeel zelfs) heb ik de indruk dat dit nu is uitgegroeid tot een zeer succesvol event. Vorige zomer werd het zelfs - eenmalig dacht ik - uitgebreid naar het Typhoon Lagoon waterpark. Nu dat de EMH volledig zijn afgeschaft en er enkel in de ochtend een alternatief wordt aangeboden met het extra halfuurtje, mag je er zeker van zijn dat er meer extra betalende After Hours 's avonds zullen worden georganiseerd.

      Trouwens nog even over My Disney Experience app, die zou vorig jaar al moeten zijn vervangen voor Disney Genie. Iets geeft mij het gevoel dat dit allemaal samenvalt met elkaar. Ik zie alleen de exacte connecties nog niet helemaal.

      You ain’t never had a friend like this! Moments ago, at D23 Expo 2019, details were unveiled by Disney Parks, Experiences and Products Chairman Bob Chapek for “Disney Genie,” a revolutionary new digital offering set to debut in late 2020 that will enhance the way you plan for and experience a trip to Walt Disney World Resort. Joining other innovations like the MagicBand, Disney Genie is being designed to help you make the most out of your visit, whether you’re a first-time guest or a seasoned pro.

      Disney Genie will make planning easier and more fun by providing customized itineraries geared to your interests, right at your fingertips – from a royal, princess-themed day at Magic Kingdom Park to a trip around the world at Epcot for foodies and even a perfect day for thrill seekers. Certain features of Disney Genie will also be available through your preferred travel professional.

      Sometimes you may know exactly what you want to do, but may not know the best time or order in which to do it. You’ll be able to tell Disney Genie what you’d like to experience, and it will quickly evaluate millions of options to present you with an optimal day. And best of all, it’s flexible! If you change your mind for any reason, Disney Genie will re-optimize your day.

        Hjalmar Op mij kwam Disney Genie meer over als een toevoeging op en niet als vervanging van de My Disney Experience app. Komt op mij over als een app die bedoeld is voor de bezoeker die geen Walt Disney World ervaring heeft waarvoor het iets meer wordt voorgekauwd. Iets waar zeker een markt voor is. Als je geen idee van de parken en de ´hoe en wat´ hebt komt er tegenwoordig met van tevoren Fastpass reserveren, restaurants reserveren en het grote aanbod aan parken, shows, attracties en meet & greets erg veel op je af. Het lijkt erop dat als je in Genie invult wat je interesses, voorkeuren en doelgroep zijn er een kant en klaar programma voor je vakantie uitkomt wat voor sommige bezoekers erg fijn zal zijn. En zo kan Disney tegelijkertijd nóg meer sturing geven aan het optimaal benutten van de capaciteit van al haar facetten binnen de parken 🙂

        ppc-anoniem-2 De shuttle van/naar het vliegveld zal idd wel opgeheven worden met de komst van de treinverbinding. Ergens een prima keuze.

        Zeker een prima keuze, tegen de tijd dat de treinverbinding er is dan. Dat gaat, in het beste geval, nog meer dan een jaar duren helaas. 🙁

        Deze veranderingen zorgen er mede wel voor dat ik niet meer in een Disney hotel zal overnachten. Vind de prijs kwaliteit nu echt niet goed meer.

        StevenRSCA Eén van mijn beste herinneringen was een bezoek aan het Magic Kingdom met reguliere opening tot middernacht en EMH tot drie uur 's nachts.

        Die uren kan ik mij ook nog goed herinneren, aangezien ik die een hele zomer lang heb moeten werken 😅 Een shift met eindtijd 3.45 uur, en dan nog de reis terug naar Disney housing betekende om half 6 ‘s ochtends thuis. Ik heb nooit als gast tot zo laat in het park rondgelopen maar heb me tijdens die shifts altijd goed kunnen vermaken met de die hards die er nog om half 3 energiek rondliepen.

        Het verdwijnen van de Magical Express en de nieuwe invulling aan de EMH vind ik beide jammer maar begrijpelijk. Wel ben ik het oneens dat er nu weinig redenen meer overblijven om on-site te verblijven. Als je sec kijkt naar de voordelen zijn dat er straks inderdaad minder maar de meerprijs van een Disney hotel zit ‘m ook in de ervaring: de gastvrijheid, de dingen die voor gezinnen worden georganiseerd, de algehele standaard tov een off site hotel. Voor mij is zo’n warme, prettige ervaring ook wat waard en dus een reden om een Disney hotel te blijven boeken.

        Ik vind het een rare keuze dat de Magical Express geschrapt wordt.
        het gemak van de magical express, in combinatie met geen huurauto benodigd heeft ons een deel van onze trip "on site" vast gezet, dagen waarin we beduidend meer geld hebben uitgegeven (allemaal op Disney property), wat anders ook naar de lokale restaurants of wallmarts was gegaan.

        ppc-anoniem-2 Over het uitfaseren van de Magic Band ben ik minder tevreden. Ik heb er een bloedhekel aan om iedere keer met je telefoon te moeten spelen in een park. Ik heb mijn telefoon in elk park zoveel mogelijk in mijn zak zitten, socials staan uit, soms een fototje maken en zelfs in Disney World werd de My Disney Exprience app maar zelden erbij gepakt. Ik vind die smartphone een noodzakelijk kwaad wat je uit de magie haalt, en die Magic Band zorgt ervoor dat je makkelijk vrij kan rondlopen door het park zonder iedere keer je telefoon te moeten hebben.

        Ik vind de smartphone niet echt een noodzakelijk kwaad.
        Maar ik vond de magic band een verademing op dat vlak, je hoeft idd niet continue je telefoon uit je zak te halen, daarnaast iedereen heeft er gewoon eentje (mijn kids hebben geen telefoon bijvoorbeeld mee in een pretpark), en voor de kinderen was t ook een stukje "magie".
        Ook zie ik bijvoorbeeld onride foto's/filmpjes ook niet meer zo makkelijk komen zoals nu (gewoon automatisch omdat je erin zat), of kids die bij een fotograaf even hun magicband scannen voor de photopass.
        Ik zou zelfs overwegen bij een off-property bezoek gewoon weer zo een ding om te doen, gewoon omdat ik t leuk vind.

        Ik geloof dat de magic band niet meer gratis weg geven op korte termijn gewoon een ordinaire bezuiniging is, maar als alles wat meer "terug naar normaal" is dat die er gewoon weer bij komt in de aanbiedingen die tzt ongetwijfeld komen, het is te veel onderdeel van de hele experience, en disney zit daar veel te hard in.

        2 maanden later

        Mijn vermoeden is bij deze officieel bevestigd dat ze volledig ingaan zetten op mobiele telefonie en Apple Watch waarbij de telefoon dezelfde functies krijgt als de MagicBand.

        The MagicBand, the colorful wristband guests wear at Walt Disney World Resort, makes each visit even simpler and more seamless. We’ve continued to invent and innovate, and soon, we’ll be debuting a new option: Disney MagicMobile service!

        Launching in phases starting later this year, Disney MagicMobile service is a convenient and contactless way to access MagicBand features like theme park entry through the power of your iPhone, Apple Watch or other smart device. Guests will be able to create a Disney MagicMobile pass through the My Disney Experience app and add it to their smart device’s digital wallet. It works like magic – most features will be available by just holding up your smart device near an access point, just like you do with a MagicBand. Disney MagicMobile service and its features will roll out first on Apple devices.

        Guests may choose to use Disney MagicMobile service or a MagicBand – pick whichever option works best for you during your visit. You can even use both and alternate between the two for added flexibility. We’ll also soon be introducing more MagicBands in trendy new colors and fun designs featuring favorite Disney characters and stories.

        Our existing digital room key feature will continue to be available specifically within the My Disney Experience app, which helps guests expedite their arrival by using online check-in service, going directly to their Disney Resort hotel room and using their phone to unlock their door. Disney Resort hotel guests may also still pick up a Key to the World card at their convenience by visiting the front desk.

        Bron: DisneyParks Blog

        De eerste pilot test zijn gestart in Disney’s Hollywood Studio’s om onride foto’s gelijk te linken aan iemand zijn telefoon via de nieuwe functionaliteiten binnen de my Disney Experience app.

        Klinkt wel interessant, hopelijk gaan ze dit verder uitbreiden. Vroeger had je in Alton Towers Your day, waar je heel de dag een kastje mee kreeg en dat er camera's op strategische plekken stonden om jou te filmen wanneer je in de buurt was. Op het einde van de dag kreeg je een promotiefilmpje van het park met jouw beelden ertussen gemonteerd. Om eerlijk te zijn zag je wel een gigantisch verschil in kwaliteit, maar dat was ook weer 10 jaar geleden. Zou tof zijn als dit hier een vooruitblik kan zijn in de toekomst.

        Zou een hele goeie zijn, in 2017 moest je nog inloggen op een externe site en je foto's downloaden. Als dit gekoppeld is aan je telefoon en via NFC binnen te halen is, is dit veel makkelijker.

        Ben wel van mening dat ik het dan jammer ga vinden als de Magic band hierdoor verdwijnt.

          Dream_wizard Magic Band gaat niet verdwijnen, het is alleen geen extraatje meer tijdens je on-resort boekingen. Je kunt nog steeds zo'n armbandje kopen en gebruiken, maar het kan dus nu ook gewoon met je telefoon en (voor mij belangrijker) je Apple Watch.

          9 dagen later

          De eerste digitale kaarten die je kunt gaan gebruiken in je Wallet op je iPhone en Apple Watch zijn toegevoegd aan My Disney Experience App. Deze kan de bezoekers als je default kaart kiezen wanneer je hem toevoegt aan je mobiel.

          Kijk even op BlogMickey voor meer varianten.

          12 dagen later

          Photo link is nu mogelijk gemaakt bij alle attracties op het resort via Bluetooth en de My Experience App.

          2 maanden later

          Goed, met de uitrol van Disney MagicMobile zullen ook Annual Passholders geen gratis Magicband meer krijgen. Dit zal vanaf 16 Augustus ingaan voor alle nieuwe en hernieuwde jaarpassen. De jaarpashouders krijgen nu een exclusieve Organge Bird of Figment Wallet App card

          een maand later

          Mag er nog een verandering in. Belangrijke aankondiging maar of het zijn eigen topic waard is vraag ik me af. Zo wel laat het maat even weten.

          Vanaf juli komen de vuurwerkshows weer terug in de Amerikaanse disney parken.

            5 maanden later