elmarwouters Ben gewoon niet zo'n fan van dat post-acolyptische of hoe ze het ook willen noemen.
Ik denk dat je post-apocalyptisch bedoelt 😉
elmarwouters Wat het park wilt uitstralen snap ik echt niet, het is zo vaag.
Ja dan vallen we toch weer terug op het festivalization project waar Walibi mee bezig is. Walibi ligt pal naast het evenemententerrein van twee van de grootste festivals in Nederland, namelijk Defqon en Lowlands. En ik denk dat je de stijl wel kan plaatsen als je kijkt hoe de podia van die festivals eruitzien.
podium van Defqon 2019
Ik denk het entreegebied van Lowlands, maar ik weet het niet zeker
En daar blijft het niet bij, ze hebben ook die excentrieke stijl van andere festivals overgenomen.
summer festival 2014
Intents festival bij Oisterwijk
Een voorbeeld van een stage op Tomorrowland bij Antwerpen. Als Walibi ook een onderwater thema had, dan had het er ongeveer zo uitgezien haha.
Natuurlijk zijn er verschillen in stijl, maar het is wel erg vergelijkbaar. Heleboel in-your-face knalkleuren, bizarre en excentrieke taferelen en noem maar op. Dit is de sfeer die Walibi ook wil creëren, alleen ze doen het subtieler en dat is wel fijn, want ik vind dit er ook vrij druk uitzien. Bij Walibi vind ik eigenlijk dat ze aardig de juiste balans hebben gevonden om wel wat stijl over te nemen van die festivals, maar het is dus veel subtieler.