Joris afgelopen seizoen hebben ze merkbaar iets aan de baan gedaan, wellicht wat balken e.d. toegevoegd onder de waterspiegel. Het was namelijk telkens weer een stuk spannendere rit dan voorheen met fijne golven en splashes. Dat had ik nog nooit meegemaakt in de polder 🙃
Het is inderdaad erg jammer dat Merlin’s Magic Castle ook al graffiti heeft, want los daarvan zijn deze uitgelekte concept arts qua stijl uniek voor Walibi. Ik snap de vergelijking met Untamed dan ook niet helemaal. Ben ik super enthousiast? Nee. Al was dat met de aankondigden van de recente herthematisaties ook niet het geval. In praktijk was ik daarover wél erg te spreken. De Mainstreet is écht extreem verbeterd ten opzichte van wat het eerst was, en ook het gebied rondom Untamed en de Speed Zone zijn positieve veranderingen. Heel veel soeps was het Mexico gebied niet, dus ik ben ervan overtuigd dat ook dit een verbetering gaat worden.
Wellicht dat bij de Nederlandse parken de groeipotentie niet enorm is en dat daarom grote investeringen achterblijven. De lijst welke hierboven staat met de openingen van de afgelopen jaren is toch zeker flink te noemen. Naast de Efteling kan eigenlijk geen enkel park daar aan tippen qua toegevoegde attracties. In Duinrel is een flatride toegevoegd in de tussentijd, in slagharen is Gold Rush toegevoegd en Toverland zette 1 achtbaan en 1 infill neer. Met 2 achtbanen van formaat in de polder welke in 3 jaar tijdsbestek geopend zijn mogen we nog niet zo klagen volgens mij 😉