Zingo Ze hebben de afgelopen jaren een steady aantal achtbanen uitgeleverd aan parken in Azië.
Klopt, alleen niet in de VS wat voor 2012 zeker wel het geval was.
Azië zit veruit de meeste groei, dat weet elke achtbaan leverancier.
Zingo Ze bouwen immers niet ieder soort baan voor ieder soort doelgroep.
Intamin bouwt zeker niet zoveel family coasters als een Vekoma echter, heeft Intamin zeker een handvol grote accomplishments in hun catalogus. Ook als je kijkt op het gebied van familie banen (zie een Hagrid's, Juvelen of Thirteen).
Intamin's focus heeft altijd op innovatie en kracht gelegen. Met kracht bedoel ik ook de layouts van hun banen en hun lanceer mechanismes. Een reden waarom Ferrari World voor Intamin heeft gekozen om FA te ontwerpen (kracht van de baan sluit aan op het Ferrari logo en de snelle lift hill is wel handig in een woestijn).
Niet elke soort Intamin baan sluit op die kracht (en soms innovativiteit) aan en niet elk park is naar z'n soort baan opzoek. Veel parken kiezen bijvoorbeeld een B&M, wiens producten bewezen zijn en weinig nieuwe elementen tonen, laten we eerlijk zijn het gros van de B&Ms (in hun categorie, zie dive coaster) hebben allemaal dezelfde elementen alleen in een andere volgorde. Parken weten dat z'n product succesvol is in land/markt X en willen hetzelfde resultaat voor hun markt/park. @Yvan gaf een goed voorbeeld met de Efteling & Toverland.
Hopelijk brengt dit wat verduidelijking @Niek 😉