Ik begrijp dat er wat misverstanden ontstaan. Ik was in mijn eerdere post richting @NielsC gewoon oprecht benieuwd wat hij bedoelde (ik was degene die t niet snapte) en vroeg om opheldering.
Licht geagiteerd las ik de reactie van @Yvan en daar reageerde ik op. Dat is mijn persoonlijke mening over zijn reactie.
Ik zie dat je je post hebt aangepast @NielsC , waarvoor dank 👍️ Ik snap wat je bedoelt, duidelijk verhaal 🙂 Ben 't ook wel met je eens, Intamin mikt over het algemeen toch wat op de doelgroep die wat intensere banen wil berijden. Vekoma is doorgaans iets meer een allemansvriend, waar zelfs de family-coasters van Intamin zelfs nog best heftig kunnen zijn (T13teens drop bijvoorbeeld, of de tweede lancering van Juvelen). Vekoma bouwt meer familievriendelijke banen dan Intamin inderdaad, al heeft Intamin ondertussen wel een lekker gevarieerd aanbod.
Overigens hoor je zo nu en dan ook nog wel geluiden over de nieuwe generatie Vekoma's, dat die wellicht wat te soepel en vriendelijk zijn, ondanks dat ze vooraf vrij heftig lijken. Maar als ik kijk naar de bochten en heuvels van dit ding in Fantawild, ik kan me niet voorstellen dat dat niet heftig gaat zijn 😎 Net als bijvoorbeeld die Top Gun coaster ook ergens in Azië, daar zit een inversie in die eigenlijk alleen maar naar beneden gaat waar de trein best hard doorheen gaat. Erg tof, en inderdaad wat heftiger.