The_Bullgod Ik weet het op dit moment even niet hoe het zit met de naamgeving van de verschillende next-gen coaster types van Vekoma.
Volgens RCDB.com is de kleine launched coaster Formula van Energylandia van het type Space Warp. En is de naam van de verlengde uitvoering van deze baan, inclusief lifthill ipv launch juist Hyper Space Warp, maar volgens VHCoasters heet dat type juist Energy Storm.
Ik heb daar ook een stukje over geschreven in het Next Gen Vekoma topic:
https://forum.pretpark.club/d/479-vekoma-nederlandse-koning-in-de-achtbaanwereld
VHCoasters heeft dat volgens mij mis. De Space Warp met een lifthill en een verlenging heet een Hyper Space Warp, zoals je zelf al zei inderdaad.
luc136 Sorry hoor, maar maakt het nou echt zo veel uit hoe het model heet? Het is toch gewoon een 'Sitdown Thrill Coaster' van Vekoma. Die modelnaam geeft alleen een lay-out aan, waarom zou je daar uitdentreure over gaan discussiëren? Dat doe je bij alle verschillende B&M-layouts toch ook niet?
Welkom op een forum. Wat is er mis met het bediscussiëren van de naamgeving? Ik vind dat juist wel interessant: Vekoma heeft een aantal standaard modellen, en het is makkelijk om te weten wat die modellen dan zijn.
Ik had net even gegoogled, en zie dat VHCoasters het later op facebook al weer heeft over Renegade inderdaad. Kortom: de nieuwste toevoeging aan het Vekoma-arsenaal gaat onder de noemer Renegade!