Lekker lange baan! Ziet er leuk uit, dat wordt weer een tripje richting Rust volgend jaar. 🙂

asuran deze video staat al bijna 2 weken online en ook op dit forum.
Waarom post je het dan nog een keer?

• asuran heeft hierop gereageerd.

The_Bullgod Mij excuses, ik wist niet dat het al op dit forum was geplaatst, ook youtube plaatste het gisteravond op me recommended dus ik dacht dat het vrij nieuw was.

asuran dat YouTube allerlei recommended filmpjes rondstuurt, gebeurd regelmatig.
      Dit betekend alleen niet dat het splinternieuwe filmpjes zijn, maar alleen dat ze in de afgelopen periode al goed bekeken zijn

The_Bullgod Ik weet hoe het werkt maar ik krijg ook vaak filmpjes ertussen die gewoon nieuw zijn en ik heb voor een keer de datum over het hoofd gezien en heb me excuses daar al voor aangeboden, maak er dan niet z'n probleem van.

The_Bullgod Je eerste reactie was al behoorlijk fel. Het kan gebeuren dat iemand een keer iets over het hoofd ziet. Om dan vervolgens nadat die persoon aangeeft het niet in de gaten gehad te hebben er nog even zo op door te gaan is al helemaal niet nodig. Dat is voor het forum meer off-topic dan het per ongeluk dubbel delen van een wél relevante video.

Vraagje, is er al een mogelijke datum bekend voor deze nieuwe achtbaan? Of periode ?

• Njit heeft hierop gereageerd.

KevinRollercoaster27 ze schrijven zelf dat de baan in het 2024 zomer seizoen open gaat. Maar dat is al best vroeg. Voor 2023 was dit het zomerseizoen: 25-3 – 5-11-2023

11 dagen later

Njit In het zomerseizoen zegt natuurlijk niets over wannéér in het zomerseizoen. Kan net zo goed pas in Juni zijn. Net voor de Grote vakantie.

anderzijds had de baan natuurlijk al open moeten zijn en zou er in de winterstop enkel de laatste hand aan de theming gelegd worden. Wat dat betreft zou het logisch zijn dat ze begin van het seizon zouden moeten redden.

Hoe dan ook: Ik hoop dat ze het vooral ook écht afwerken en niet straks alsnog gehaast een attractie openen die niet af is. Zeker bij een baan die toch wel een eye-catcher van je park moet zijn, zou dat enorm zonde zijn.

• Njit vindt dit leuk.

Vorige week in EP geweest en deze baan ziet er echt waanzinnig uit! lijkt geen eind aan te komen.

een maand later

Tof dat het gebouw inmiddels staat! Het gebied begint nu echt vorm te krijgen!

Maareh, ik vind het wel een beetje een saaie blokkendoos eigenlijk. Jammer dat er, buiten die enorme tesla coil op het dak, weinig schwung in de architectuur zit.

• Niek heeft hierop gereageerd.

Ik vind het wel een mooi statig gebouw eigenlijk. En Europa-Park kennende zullen er nog wel wat decoratieve frutsels tegen de gevel geslingerd worden 😛

luc136 Maareh, ik vind het wel een beetje een saaie blokkendoos eigenlijk. Jammer dat er, buiten die enorme tesla coil op het dak, weinig schwung in de architectuur zit.

Maar ze bouwen een half dorp, waarvan één statig gebouw. Juist de rechtlijnigheid maakt het statig, terwijl er meer dan genoeg details in zitten. De taps toelopende stenen basis, de gebogen grote raampartijen beneden met (ogenschijnlijk) glas in lood, de verspringing in de gevel, de details in de ramen en in de lateien, de afwerking aan de bovenzijde van de kolommen tussen de ramen.

Voor een statig stationsgebouw van een achtbaan, dat nog geflankeerd wordt door een entreeboog(/poort), en door andere gebouwen, vind ik de details juist ruimschoots aanwezig en zit er genoeg schwung in de architectuur, zonder overheersend te worden of in het oog te springen. Past ook allemaal prima bij het thema, het sobere en ietwat duistere hoekje van Kroatië. Het dorp zorgt wel voor de kleurigheid en verscheidenheid aan gebouwen, maar dit gebouw an sich past prima bij het teslacoil thema en verhaal 🙂

Ik denk dat Luc niet zo zeer bedoeld dat er niet genoeg detail inzit, maar dat het Architectonische armoede is hoe het ontwerp is neergezet. Het is effectief een vierkante doos met een uitstuiping voor de ingang en verder een copy-paste van de bogen en frutsels welke ze gebruiken. Er lijkt weinig liefde en aandacht in de Architectuur van het gebouw te zitten, enkel in de zich constant herhalende aankleding van het platte vlak. En dat is wat ik in Duitsland van vaker zie, veel aandacht voor het platte vlak, maar niet voor de vorm (looking at you Rookburgh). Dat maakt het gebouw ook niet perce lelijk, maar het prikkelt mij persoonlijk geen seconde, en dat is jammer als je een station bouwt voor een attractie als deze.

Op zich vind ik het gebouw juist wel mooi. Ziet er qua stijl echt wel realistisch uit.. Alleen qua uitwerking ziet het er dan weer heel nep uit.. Wellicht dat de forced perspective in het gebouw niet goed werkt, of dat het perspectief van de foto gewoon een beetje raar is. Uiteindelijk zullen we het natuurlijk in de realiteit moeten zien.

Coasterfrenzy Ik denk eerder de positie van de foto. Het lijkt mij ook niet echt een forced perspective te zijn, dat effect zou ook niet echt werken op die positie denk ik.
                Of het gebouw goed gaat passen of niet gaat toch afhangen van de omgeving denk ik. Indien de gebouwen er rond vol details zitten en qua vorm variërend zijn gaat dit wel tot zijn recht komen. Een elektriciteitscentrale is nu meestal niet het mooiste of vrolijkste qua architectuur.