Hoop wel dat door de snelheid je niet steeds het gevoel krijgt van : "He alweer een halfloop/immelman." Vond er nogal wat inzitten.

Ruubje een doorontwikkeling…
Ze konden dit ook voor het gemak een “Giant Dipper” noemen, dan was het duidelijker dat het uit dezelfde familie komt.

Ik hoop ook echt op een “show” aan de draaischijf, dit zou echt een meerwaarde zijn.

• Mark vindt dit leuk.

Zonder show hadden ze inderdaad beter gewoon kunnen doorlanceren en een volgende halve looping kunnen zetten om terug te keren.

Ze hebben overduidelijk goed naar Gerst, Intamin en RMC gekeken voor deze layout. Benieuwd of de uitwerking ook zo goed is.

Ben ook wel heel erg benieuwd naar die eerste twe lanceringen. De eerste lijkt behoorlijk slap te zijn (waardoor het dus ook nodig is om tot vrijwel het hoogste punt van de top-hat te blijven lanceren), maar omdat hij voor een deel verticaal loopt kan de ervaring wel apart worden (ik heb Wicked nooit gedaan, dus dit is dan "the next best thing").

Die booster die wat later volgt ziet er een beetje uit als "De trein haalt de baan niet, maar we willen de layout eigenlijk niet aanpassen.. dus dan maar zo". Als de boost echter goed voelbaar is dan kan dat zeker nog een meerwaarde geven.

Coasterfrenzy Mack lanceringen staan er bekend om slap te zijn, een trein verticaal lanceren kost ook behoorlijk wat kracht en stroom dus op zich logisch dat hij tot zo ver gelanceerd moet worden.

Coasterfrenzy De eerste lijkt behoorlijk slap te zijn (waardoor het dus ook nodig is om tot vrijwel het hoogste punt van de top-hat te blijven lanceren), maar omdat hij voor een deel verticaal loopt kan de ervaring wel apart worden

Taronco Mack lanceringen staan er bekend om slap te zijn, een trein verticaal lanceren kost ook behoorlijk wat kracht en stroom dus op zich logisch dat hij tot zo ver gelanceerd moet worden.

Houd er wel rekening mee dat hier dubbele stroken met magneten opzitten. Ter vergelijking: Helix heeft 2 rijen met statoren, de nieuwe baan in EP krijgt 4 rijen met statoren en kortere (lichtere?) treinen. Ik vermoed dat deze lanceringen een stukje pittiger zullen zijn dan bijvoorbeeld Helix.
      Kijk ook maar naar het stuk met de swing-launch bij de draaischijf: daar wordt niet 3 keer gelanceerd richting het hoogste punt, maar slechts 1 maal achteruit en 1 maal vooruit.

Taronco Mack lanceringen staan er bekend om slap te zijn

Als ze een volledige trein moeten lanceren wel. Maar losse bakjes of korte treinen lanceren een stuk gemakkelijker. Dat is bijvoorbeeld ook de reden waarom Gerst. launches wél goed aanvoelen en bijv. Anubis een bijzonder korte lanceerstrook nodig heeft. Voor Mack merk je een beetje hetzelfde effect met bijvoorbeeld Happyride. Een relatief korte en lichte trein en de lancering is daarmee toch al wat beter dan van hun andere banen.

Voor zover ik begrepen heb zou het hier ook om heel korte (en dus lichte) treinen gaan. Als ze die nog niet eens fatsoenlijk op gang krijgen, dan moeten ze misschien toch eens gaan stoppen met lanceerbanen te maken.

Gezien de manier hoe de launch is aangelegd verwacht ik toch wel dat er iets meer filosofie achter zit dan enkel "zwakke launch" in dit geval.

• Idol vindt dit leuk.
      9 dagen later

Lekker lange baan! Ziet er leuk uit, dat wordt weer een tripje richting Rust volgend jaar. 🙂

asuran deze video staat al bijna 2 weken online en ook op dit forum.
      Waarom post je het dan nog een keer?

• asuran heeft hierop gereageerd.

The_Bullgod Mij excuses, ik wist niet dat het al op dit forum was geplaatst, ook youtube plaatste het gisteravond op me recommended dus ik dacht dat het vrij nieuw was.

asuran dat YouTube allerlei recommended filmpjes rondstuurt, gebeurd regelmatig.
          Dit betekend alleen niet dat het splinternieuwe filmpjes zijn, maar alleen dat ze in de afgelopen periode al goed bekeken zijn

The_Bullgod Ik weet hoe het werkt maar ik krijg ook vaak filmpjes ertussen die gewoon nieuw zijn en ik heb voor een keer de datum over het hoofd gezien en heb me excuses daar al voor aangeboden, maak er dan niet z'n probleem van.

The_Bullgod Je eerste reactie was al behoorlijk fel. Het kan gebeuren dat iemand een keer iets over het hoofd ziet. Om dan vervolgens nadat die persoon aangeeft het niet in de gaten gehad te hebben er nog even zo op door te gaan is al helemaal niet nodig. Dat is voor het forum meer off-topic dan het per ongeluk dubbel delen van een wél relevante video.

Vraagje, is er al een mogelijke datum bekend voor deze nieuwe achtbaan? Of periode ?

• Njit heeft hierop gereageerd.

KevinRollercoaster27 ze schrijven zelf dat de baan in het 2024 zomer seizoen open gaat. Maar dat is al best vroeg. Voor 2023 was dit het zomerseizoen: 25-3 – 5-11-2023

11 dagen later

Njit In het zomerseizoen zegt natuurlijk niets over wannéér in het zomerseizoen. Kan net zo goed pas in Juni zijn. Net voor de Grote vakantie.

anderzijds had de baan natuurlijk al open moeten zijn en zou er in de winterstop enkel de laatste hand aan de theming gelegd worden. Wat dat betreft zou het logisch zijn dat ze begin van het seizon zouden moeten redden.

Hoe dan ook: Ik hoop dat ze het vooral ook écht afwerken en niet straks alsnog gehaast een attractie openen die niet af is. Zeker bij een baan die toch wel een eye-catcher van je park moet zijn, zou dat enorm zonde zijn.

• Njit vindt dit leuk.