Vandaag vanuit de Euro-Tower een foto gemaakt van het nieuwe gebied. Niet helemaal de beste kwaliteit, maar ik ben niet zo’n goede fotograaf 😄
Het schiet in ieder geval wel goed op daar!

Veelbelovend alleszins. De layout doet me af en toe denken aan eurofighters.
De draaischijf lijkt me wel een kleine dooddoener, dan liever de triple launches van Intamin.
Hopelijk zijn de lanceringen sterk genoeg.
Maar goed, deze vult Europa park perfect aan!

Ik hoop echt dat de draaischijf indoor wordt, met donder en bliksem. En dan dat je niet weet dat je naar achter wordt gelanceerd, dat zou voor veel mensen een wauweffect veroorzaken

    pretparkgekkie05-10 Ik hoop echt dat de draaischijf indoor wordt,

    Daar ga ik dus wel vanuit dat dat gaat gebeuren. Maar dat maken ze nu nog niet bekend, net als trouwens het gedeelte vanuit het station.

    Ben sowieso erg benieuwd hoe de pacing in het echt zal zijn. Heb nogal het idee dat vooral de eerste helft het meest intens zal zijn, de layout na de draaischijf lijkt een stuk tammer, maar dat is moeilijk te beoordelen met alleen de onride.

    Hoop wel dat door de snelheid je niet steeds het gevoel krijgt van : "He alweer een halfloop/immelman." Vond er nogal wat inzitten.

    Ruubje een doorontwikkeling…
    Ze konden dit ook voor het gemak een “Giant Dipper” noemen, dan was het duidelijker dat het uit dezelfde familie komt.

    Ik hoop ook echt op een “show” aan de draaischijf, dit zou echt een meerwaarde zijn.

    • Mark vindt dit leuk.

    Zonder show hadden ze inderdaad beter gewoon kunnen doorlanceren en een volgende halve looping kunnen zetten om terug te keren.

    Ze hebben overduidelijk goed naar Gerst, Intamin en RMC gekeken voor deze layout. Benieuwd of de uitwerking ook zo goed is.

    Ben ook wel heel erg benieuwd naar die eerste twe lanceringen. De eerste lijkt behoorlijk slap te zijn (waardoor het dus ook nodig is om tot vrijwel het hoogste punt van de top-hat te blijven lanceren), maar omdat hij voor een deel verticaal loopt kan de ervaring wel apart worden (ik heb Wicked nooit gedaan, dus dit is dan "the next best thing").

    Die booster die wat later volgt ziet er een beetje uit als "De trein haalt de baan niet, maar we willen de layout eigenlijk niet aanpassen.. dus dan maar zo". Als de boost echter goed voelbaar is dan kan dat zeker nog een meerwaarde geven.

      Coasterfrenzy Mack lanceringen staan er bekend om slap te zijn, een trein verticaal lanceren kost ook behoorlijk wat kracht en stroom dus op zich logisch dat hij tot zo ver gelanceerd moet worden.

        Coasterfrenzy De eerste lijkt behoorlijk slap te zijn (waardoor het dus ook nodig is om tot vrijwel het hoogste punt van de top-hat te blijven lanceren), maar omdat hij voor een deel verticaal loopt kan de ervaring wel apart worden

        Taronco Mack lanceringen staan er bekend om slap te zijn, een trein verticaal lanceren kost ook behoorlijk wat kracht en stroom dus op zich logisch dat hij tot zo ver gelanceerd moet worden.

        Houd er wel rekening mee dat hier dubbele stroken met magneten opzitten. Ter vergelijking: Helix heeft 2 rijen met statoren, de nieuwe baan in EP krijgt 4 rijen met statoren en kortere (lichtere?) treinen. Ik vermoed dat deze lanceringen een stukje pittiger zullen zijn dan bijvoorbeeld Helix.
        Kijk ook maar naar het stuk met de swing-launch bij de draaischijf: daar wordt niet 3 keer gelanceerd richting het hoogste punt, maar slechts 1 maal achteruit en 1 maal vooruit.

        Taronco Mack lanceringen staan er bekend om slap te zijn

        Als ze een volledige trein moeten lanceren wel. Maar losse bakjes of korte treinen lanceren een stuk gemakkelijker. Dat is bijvoorbeeld ook de reden waarom Gerst. launches wél goed aanvoelen en bijv. Anubis een bijzonder korte lanceerstrook nodig heeft. Voor Mack merk je een beetje hetzelfde effect met bijvoorbeeld Happyride. Een relatief korte en lichte trein en de lancering is daarmee toch al wat beter dan van hun andere banen.

        Voor zover ik begrepen heb zou het hier ook om heel korte (en dus lichte) treinen gaan. Als ze die nog niet eens fatsoenlijk op gang krijgen, dan moeten ze misschien toch eens gaan stoppen met lanceerbanen te maken.

        Gezien de manier hoe de launch is aangelegd verwacht ik toch wel dat er iets meer filosofie achter zit dan enkel "zwakke launch" in dit geval.

        • Idol vindt dit leuk.
        9 dagen later

        Lekker lange baan! Ziet er leuk uit, dat wordt weer een tripje richting Rust volgend jaar. 🙂

        asuran deze video staat al bijna 2 weken online en ook op dit forum.
        Waarom post je het dan nog een keer?

        • asuran heeft hierop gereageerd.

          The_Bullgod Mij excuses, ik wist niet dat het al op dit forum was geplaatst, ook youtube plaatste het gisteravond op me recommended dus ik dacht dat het vrij nieuw was.

            asuran dat YouTube allerlei recommended filmpjes rondstuurt, gebeurd regelmatig.
            Dit betekend alleen niet dat het splinternieuwe filmpjes zijn, maar alleen dat ze in de afgelopen periode al goed bekeken zijn