prachtig report weer!
Ik heb dit park 1 keer bezocht toen Juvelen net open was. Dat is inderdaad vrij lang geleden dus ik ga zeker als het nieuwe dino gebied af is, een rondreis plannen naar Denemarken.

Zeker een prachtig report.
Het park staat al jaren op mijn verlanglijstje.
Eens zien of het bij een volgend Denemarken bezoek lukt met het openbaar vervoer.

Dankjewel voor het report. Djurs was voor mij dé verassing van Denemarken. Wat een knus, leuk parkje vol met (Intamin) geweld! De sfeer is er echt heel fijn! Het waterpark ziet er nogal klein uit en die hebben wij destijds overgeslagen. De Mack Watercoaster is een leuk baantje maar erg kort als je Poseidon gewend bent.

Heb je Solguden ook gedaan? Dat ding heeft echt een geniale soundtrack en aquafun! 😃

Erg sterke TR weer!
      Grappig om ook eens een andere voorkeur te horen over Piraten & Alpina Blitz. Meestal appreciëren mensen Piraten meer vanwege het betere track werk, sterkere pacing en comfortabelere beugels.

Ondanks dat ik zelf de nieuwe Intamin family invert niet heb gedaan, kan ik hetzelfde zeggen over de soortgelijke intamin baan in Warner Bros movie world. De Vekoma banen zijn een stuk soepeler, een rarity maar toch echt waar. 😆

Wat een fijn verslag van Djurs Sommerland! Ik kan me vinden in zowat elke mening. Ook ik was een beetje ontgoocheld door DrageKongen, ik vond Juvelen fantastisch en ik herinner me die (soms hyper)actieve personeelsleden erg goed. Wat een liefde en goeie vibes straalt dit park toch uit 🙂

NielsC Grappig om ook eens een andere voorkeur te horen over Piraten & Alpina Blitz. Meestal appreciëren mensen Piraten meer vanwege het betere track werk, sterkere pacing en comfortabelere beugels.

Dit was inderdaad de enige uitspraak van het report waar ik het niet helemaal mee eens ben. Alpina Blitz is een fantastische achtbaan, maar Piraten heeft toch meer punch. Bovendien vind ik de lay-out van de Intamin-versie net wat natuurlijker aanvoelen. Intamin's ritervaring met een Mack-trein, dat zou helemaal perfect zijn 🙂

Thanks voor het report! Het was zomers genieten op deze druilerige middag.

Tof verslag van mijn favoriete Deense pretpark, wat een sfeer hangt hier toch. En een zeer compleet en uitgebreid aanbod.

Over 2 jaar met de nieuwe achtbaan weer eens naar Denemarken, heerlijk vakantieland! 😎

Bedankt weer voor de fijne reacties!!

The_Bullgod Eens zien of het bij een volgend Denemarken bezoek lukt met het openbaar vervoer.

Het is volgens de site van Djurs te doen. Vanuit de wat grote steden Aarhus of Randers (kun je meteen langs Memphis Mansion)

msnguy Heb je Solguden ook gedaan? Dat ding heeft echt een geniale soundtrack en aquafun!

Nope, hebben er wel naar staan kijken, en als je volgens mij niet goed luistert kun je zeiknat worden.

NielsC comfortabelere beugels.

Beugels zijn prima, alleen zat mijn riempje gedraaid waardoor ik hem niet helemaal fijn ingesteld kreeg en dus ingesnoerd zat.

Glenneke Intamin's ritervaring met een Mack-trein, dat zou helemaal perfect zijn

Inderdaad dat zou helemaal tof zijn, heb er nogmaals over nagedacht. Maar ik blijf er bij dat ik persoonlijk Alpina Blitz de leukere variant vond. Maar ach, zoveel hoofden, zoveel zinnen 😃
            Heb jouw verslag van Djurs op je site gelezen en het is inderdaad opvallend hoeveel overeenkomsten we hebben over dit park!

ArcovandenBroek Over 2 jaar met de nieuwe achtbaan weer eens naar Denemarken, heerlijk vakantieland!

Volgens mij ga je in 2022 een sabbatical nemen met als die vakanties 😜

luckyrik28 met @wouterh volgend jaar naar Denemarken.

Alleen met Wouter?

Tof verslag weer, Misha! ‘De verkering’. Ik heb hardop gelachen

Cerveza Dit is 1 van mijn favorieten parken. Waarom? De vibe is hier goed. De mensen die hier werken zijn tof en de rides zijn leuk! Prima parkje!

Cerveza luckyrik28 met @wouterh volgend jaar naar Denemarken.

Alleen met Wouter?

We hadden met zijn 2en gepland dit jaar te gaan maar dat gaan we volgend jaar inhalen. Maar zal eens kijken als er meer mensen mee willen.

Cerveza Het Sommerland gevoel is hier, waarschijnlijk door het ontbreken van een gezellige drukte, beduidend minder. Het neigt dan ook gevoelsmatig meer naar een themapark met een aantal ijzersterke attracties voor de coasterfans, maar ook de vele familie en kinder attracties zorgen ervoor dat er voor ieders wat wils is.

Je moet er in Djurs misschien iets meer naar zoeken, omdat dergelijke attracties wat meer verstopt zijn, maar ze hebben hier toch echt ook een schietbaan, allerlei soorten bootjes, skelters en andere voertuigen om zelf te besturen, picknick- en barbecue-plaatsen, tijdens Halloween overal gratis houtvuur om vuurtjes te maken etc...