Bij een normaal hotel heb je altijd nog de buitenkant om over te discusseren en daarmee te fantaseren wat er binnen gebeurd. Maar met deze blokkendoos is dat lastig, omdat eigenlijk alles aan de binnenkant gebeurd!
Wel een toffe poster, opvallend dat je nergens in een hoekje ook het (walt) Disney (world) logo nog ergens ziet. Enige herkenningspunt voor de kenners zijn de contouren van Galaxy's Edge.
Your Star Wars: Galactic Starcruiser vacation package includes:
2-night stay in a cabin or suite
Ongoing, immersive and interactive entertainment, where choices determine your experience*
Food and beverages on the starcruiser (excluding alcoholic and specialty beverages) and a quick-service meal at Docking Bay 7 Food and Cargo or other select locations at Disney’s Hollywood Studios**
Admission to Disney’s Hollywood Studios for your planetary excursion to Star Wars: Galaxy’s Edge
Valet parking
Exclusive Star Wars: Galactic Starcruiser databand (known on your home planet as a MagicBand)
Als ik dit zo bekijk hebben ze dit gebaseerd op hoe de Disney Cruise Line opereert met zijn bezoekers en dan alleen voor de Starcruiser.
Het ziet er wel echt enorm tof uit hoor, ook de verhaal moment in Galaxy's Edge, live entertainment en alle planningen. Alleen die 5000 Dollar, is natuurlijk een enorm bedrag.
En dan dacht je dat met de My Magic Plus app en dineren en fastpassen dat je al vooraf aardig je dag moest volplannen, dan dit . . . nee, buiten dat ik eerst een extra hypotheek moet afsluiten voor ik dit kan betalen twijfel ik ook of dit echt een experience is waar ik op zit te wachten . . .
Maar ik denk dat er genoeg Star Wars fans zijn die hier graag een zak met duiten voor aan Disney geven
Mijn hemel, wat een bedragen. En dan heb je voor die 4800 dollar met twee personen (dus 2400 pp) de rest van Disneyworld nog niet eens gezien. Sterker nog, dan heb je de rest van het Studios park nog niet eens gezien!
Niek Sterker nog, dan heb je de rest van het Studios park nog niet eens gezien!
Dit is mijn grootste bezwaar. Zo'n immersive Star Wars-hotel lijkt me echt heel tof, maar het is wel iets wat je pas met plezier doet als je de rest van 't park en resort al gezien hebt. Dit zijn echt schrikbarende prijzen voor een kwart van het park, eten en entertainment. Als dat laatste ook maar een beetje tegenvalt is 't meteen heel duur. (Het is sowieso heel duur, maar ik snap het kostenplaatje nog wel.)
De prijs is waanzinnig, evenals het concept.
En ik vertrouw er op dat Disney de experience zeker naar een torenhoog vivo heeft gebracht, maar wat een geld zeg, aan de andere kant was dit ook wel een beetje te verwachten.
Maar dan dat programma, je hebt amper tijd om even je lightsaber te legen of iets in de Sarlacc put te dumpen (metaforisch voor naar het toilet gaan)
Ik zie de filmpjes op Youtube wel verschijnen van de bekendere Disneygekkies die elke dag al rondsjokken in het park en al hysterisch worden van een losvliegend glittertje.
Fatouche mag ik een gokje doen.
zou het hotel of delen daarvan op een soortgelijk systeem staan als StarTours?
Misschien niet zo geavanceerd dat je echt zwaar naar beneden duikt en heen en weer gaat, maar ik kan mij voorstellen als je op de brug staat en je kijkt de ruimte in en er komt een galactische battle dat er enige vorm van beweging is dat je toch de sensatie hebt dat je langzaam draait, de impact van lasers voelt.
Dat soort technische foefjes zou een verklaring kunnen zijn van de behoorlijk hoge prijs.
JeepeeB Ik denk het niet, maar leuk idee.
Mijn opmerking was meer sarcastisch: het feit dat dit in de FAQ staat betekent blijkbaar dat er mensen zijn die denken dat je echt de ruimte ingaat. Of dat Disney er in ieder geval op anticipeert dat er mensen zijn die dat denken.
Dát zou de hoge prijs verklaren (het zou in zo’n geval natuurlijk een bizar lage prijs zijn, maar het hele idee dat Disney dagelijks gasten de ruimte in schiet is (anno 2021) belachelijk).
Fatouche Of dat Disney er in ieder geval op anticipeert dat er mensen zijn die dat denken.
Ik denk dat met alle aandacht voor ruimtetoerisme Disney de bui al zag hangen. Als je marketingmateriaal de wereld in slingert met "ga de ruimte in!", dan is dit land wel aanklaag-happy genoeg om dat op 't spits te drijven als je niet echt de ruimte in gaat.
Overigens komt ook hier natuurlijk de fameuze quote van de Yellowstone Park Ranger weer naar voren over prullenbakken met ingewikkelde handvaten om dieren buiten te houden: "Er bestaan aanzienlijke overeenkomsten tussen de domste toerist en de slimste beer."
Dat het een ervaring van jewelste zal zijn, tot in de details in orde en "next level" kan ik goed geloven en heb ik vertrouwen in. Maar voor die prijs kan ik in Animal Kingdom Lodge 2 weken slapen of een Disney Cruise doen met alles er op en er aan wat ook een top ervaring is Nu, ieder maakt voor zich uit wat te willen spenderen aan welke ervaring. Maar de kritiek is nu alom aanwezig op allerlei plaatsen, dus ik ben benieuwd of de prijzen of hun concept in de toekomst zullen veranderen...
Lijk mij een fantastische ervaring, maar voor dat geld kan je 2 tot 3 weken Orlando bezoeken met alles erop en eraan. Als de staatsloterij hier eindelijk valt ga ik het zeker eens doen.
Niek Sterker nog, dan heb je de rest van het Studios park nog niet eens gezien!
Jules Dit is mijn grootste bezwaar. Zo'n immersive Star Wars-hotel lijkt me echt heel tof, maar het is wel iets wat je pas met plezier doet als je de rest van 't park en resort al gezien hebt. Dit zijn echt schrikbarende prijzen voor een kwart van het park, eten en entertainment.
Ik zat nog even naar dat schema te kijken van @Hjalmar, maar dan zie je dus dat je van je "2-night stay Star Wars: Galactic Starcruiser Vacation" dus welgeteld één ochtend doorbrengt in het park.
Maar dit moet je denk ik ook los zien van een bezoek aan de bestaande Disney parken. Je brengt ook alleen maar een bezoek aan het star-wars gebied. De tijden van de attracties liggen ook vast, dus je zult wel een soort vip-pas hebben.
Rustig door de rest van het park slenteren (in je star-wars outfit) en andere attracties doen zou de ervaring denk ik ook om zeep helpen. Je kunt het denk ik nog het beste zien als een nieuw Disney-park. Een héél prijzig park, dat wel.
Als je die total package zou zou doen met een 3 persoons cabin dan is dat dus 5.299 USD, dat is 1766 USD per persoon (1492 EUR) dus 746 EUR per nacht.
Ja dat is echt veel geld, maar ik denk dat hier een markt voor is aangezien dit voor een Disney hotel kleinschalig, intiem en de gehele experience erbij van hetzelfde niveau is zoals je die in Star Wars Galaxy's Edge vindt.
Laden...
Er is iets misgegaan bij het laden van de volledige versie van deze website.