Het hotel komt naast het Disney’s Hollywood Studios park te liggen. De geplande opening staat voor 2021 gepland. En hoewel er al het een en ander over bekend was is er toch nog wat nieuws over te melden. Zie hier, de blueprints van het nieuwe Star Wars: Galactic Starcruiser Hotel.

• Mark heeft hierop gereageerd.
    2 maanden later

Jeetje wat claustrofobisch voor de astronomische (no pun intended) bedragen die je ervoor zult moeten neerleggen.

Horizons Dat is hetzelfde als met hotel Charles Lindbergh. Voor luxe zul je echt iets anders moeten boeken. Al vind ik de ruimte in dit Star Wars hotel reuze meevallen. De prijs zit hem vooral in de experience.

Horizons Tja, dat is het hele idee he. Je boekt een 'hut' aan boord van een starcruiser. Je boekt geen suite met een marmeren badkamer en een leuk houten bijzettafeltje naast de leren fauteuil, maar je boekt een hok met slaapplekken. En dat doe je voor de beleving: een reisje naar de ruimte. Of naja, een gesimuleerd ruimtereisje met bezoek aan een heel Star Wars themagebied. En een Disneypark, ofcourse. 😉

Ik heb liever zelf ook wat meer ruimte hoor bij een overnachting, maar aan de andere kant: hoeveel tijd spendeer je zelf op je slaapkamer? En waar spendeer je die tijd? Juist, op bed 🙂 tenminste, ik wel.

Dit is niet echt het type Hotel waar ik zou gaan overnachten.
      Te duur en te klein.

Loekiloeki Zie hier, de blueprints van het nieuwe Star Wars: Galactic Starcruiser Hotel.

Ik heb ze net eens goed kunnen bestuderen en allicht is alles al bekend hoor, maar wat een waanzinnig concept om inclusief voorshows en diverse checks echt het thema ingezogen te worden. Wat een route leg je af van ingang tot daadwerkelijk in het hotel! (licht turquoise).

Iemand enig idee wat DOJO inhoud?
        En wat het groene gedeelte is? Een simulator of speciale transportbus naar de parken?

De kamers lijken me inderdaad wat claustrofobisch, maar dat is een binnenhut op een schip ook en daar slaap je ook alleen... uiteindelijk lijkt me de complete beleving wel waanzinnig. Voor een nachtje. 😉

Amber Dit is niet echt het type Hotel waar ik zou gaan overnachten.
          Te duur en te klein.

Het is dan ook geen gewoon hotel. Je boekt dit niet als je naar een Disney park gaat. Dit is je Disney park!

2 dagen en 2 nachten wordt je volledig mee genomen in een Star Wars verhaal. Het is niet te bedoeling dat je in de tussentijd het hotel verlaat. De kamers zijn inderdaad niet groot, maar je bent er ook alleen maar om te slapen.

Mark Iemand enig idee wat DOJO inhoud?

De Dojo is waar je combat training krijgt met lightsabers.

het groene wordt een aanpaste bus die alleen tussen het hotel en Batuu zal rijden.

een maand later

Aangezien de meeste veranderingen binnen zullen zijn, een kleine vergelijking tussen 1 Januari en 22 December bij Star Wars Galactic Starcruiser.

4 maanden later

Ondertussen is men begonnen met de bouw van het bus station naar Galactic Starcruiser vanuit Galaxy's Edge.

9 dagen later

May the fourth be with you, in 2022 zal Star Wars: Galactic Starcruiser openen

Let vooral even op die lightsaber!

huidige staat van het hotel.

Vet . . . de manier waarop Disney altijd scenery doet is wel heel cool, het maakt alles wel af. Verder ziet het hotel er meer uit dan een fabriekspand dan als een hotel.

Ben ergens wel benieuwd hoe ze het doen met brandveiligheid en nooduitgangen. Ik zie nergens om het gebouw opvallende brandtrappen e.d.

Ik besef mij net dat mensen waarschijnlijk niet doorhebben dat die geen VFX effect is, maar daadwerkelijk een “werkende” lightsaber is.

Leuk concept van het lightsaber, maar de meeste mensen die ik ken willen met zo'n ding lekker rondzwaaien en zwieren om zich zo optimaal Jedi of Sithlord te voelen.
              En dat is iets wat ik niet zo snel gedaan zie worden als ik op de animatie afga.

ppc-anoniem-2
              Is het hotel niet redelijk gelijkvloers ontworpen? Of misschien zijn ook de vluchtroutes in het gebouw verwerkt, met trappen naar de begane grond en daar naar buiten. Ik heb de bouwtekeningen hier even niet meer in me geheugen voor me...

Hjalmar ik vraag me af wanneer we deze voor 900 euro kunnen gaan bouwen in galaxy’s edge😜