Dat het een ervaring van jewelste zal zijn, tot in de details in orde en "next level" kan ik goed geloven en heb ik vertrouwen in. Maar voor die prijs kan ik in Animal Kingdom Lodge 2 weken slapen of een Disney Cruise doen met alles er op en er aan wat ook een top ervaring is 😅 Nu, ieder maakt voor zich uit wat te willen spenderen aan welke ervaring. Maar de kritiek is nu alom aanwezig op allerlei plaatsen, dus ik ben benieuwd of de prijzen of hun concept in de toekomst zullen veranderen...

Lijk mij een fantastische ervaring, maar voor dat geld kan je 2 tot 3 weken Orlando bezoeken met alles erop en eraan. Als de staatsloterij hier eindelijk valt ga ik het zeker eens doen. 😆

• Marvin heeft hierop gereageerd.

Niek Sterker nog, dan heb je de rest van het Studios park nog niet eens gezien! 🤯

Jules Dit is mijn grootste bezwaar. Zo'n immersive Star Wars-hotel lijkt me echt heel tof, maar het is wel iets wat je pas met plezier doet als je de rest van 't park en resort al gezien hebt. Dit zijn echt schrikbarende prijzen voor een kwart van het park, eten en entertainment.

Ik zat nog even naar dat schema te kijken van @Hjalmar, maar dan zie je dus dat je van je "2-night stay Star Wars: Galactic Starcruiser Vacation" dus welgeteld één ochtend doorbrengt in het park.

Eén ochtend.
    Voor 5000 dollar.

Maar dit moet je denk ik ook los zien van een bezoek aan de bestaande Disney parken. Je brengt ook alleen maar een bezoek aan het star-wars gebied. De tijden van de attracties liggen ook vast, dus je zult wel een soort vip-pas hebben.

Rustig door de rest van het park slenteren (in je star-wars outfit) en andere attracties doen zou de ervaring denk ik ook om zeep helpen. Je kunt het denk ik nog het beste zien als een nieuw Disney-park. Een héél prijzig park, dat wel. 😄

Als je die total package zou zou doen met een 3 persoons cabin dan is dat dus 5.299 USD, dat is 1766 USD per persoon (1492 EUR) dus 746 EUR per nacht.

Ja dat is echt veel geld, maar ik denk dat hier een markt voor is aangezien dit voor een Disney hotel kleinschalig, intiem en de gehele experience erbij van hetzelfde niveau is zoals je die in Star Wars Galaxy's Edge vindt.

Moby De tijden van de attracties liggen ook vast, dus je zult wel een soort vip-pas hebben.

Nee die liggen niet vast, je hebt een early/ late dining plan en je kunt je experiences plannen 30 dagen van te voren. Het schema dat hier boven staat is alleen maar een sample schema van hoe het zou kunnen uit zien.

Maar eerlijk is eerlijk, als je als fan het onderstaande mag vasthouden. Dan plas je toch gewoon in je broek van geluk 🙂

4 dagen later

Simon Lijk mij een fantastische ervaring, maar voor dat geld kan je 2 tot 3 weken Orlando bezoeken met alles erop en eraan. Als de staatsloterij hier eindelijk valt ga ik het zeker eens doen.

Dit vat eigenlijk precies samen hoe wij thuis op deze prijzen reageerden 😅 Het lijkt me op zich een fantastische ervaring, maar dit geld heb ik er simpelweg niet voor over. Je krijgt wat mij betreft ook echt te weinig parktijd, al snap ik ook wel dat meer dan Galaxy's Edge niet in de beleving valt.

Ik denk ook dat de ervaring niet is ingeprijst op een Joe the Plumber die op vakantie gaat maar op de mensen die net even ietsje (veel) boven modaal verdienen. Want zelfs voor een Amerikaan, die eigenlijk al standaard een hogere spend per day heeft dan de gemiddelde Europeaan door het beperkte aantal vakantiedagen die dan dus ook gelijk (drie)dubbel moeten tellen, is dit gewoon wel heel veel geld. Tegelijkertijd denk ik dat er in Amerika genoeg Star Wars fans zijn die het deze splurge wel waard vinden en wanneer het iets minder populair wordt dan zal de prijs langzaam aan wel dalen. Twijfel hoe ver de prijs kan dalen door de grote inzet van castmembers om de roleplay in het hotel voor elkaar te krijgen.

• Jules heeft hierop gereageerd.

Op het eerste oog een schitterend project met een ervaring die iedereen wel zou willen. Mijn ervaring hiervoor blijft echter beperkt tot Youtube gezien de prijzen..

6 dagen later

ppc-anoniem-2 Want zelfs voor een Amerikaan, die eigenlijk al standaard een hogere spend per day heeft dan de gemiddelde Europeaan door het beperkte aantal vakantiedagen die dan dus ook gelijk (drie)dubbel moeten tellen, is dit gewoon wel heel veel geld.

Ik zat gisteren aan tafel met een paar collega's dol op Star Wars en best open voor pretparken. Die legde ik eerst de verwachte experience voor en daarna de prijs. Er zat niemand (!) aan tafel die 't te duur vond. Niet dat ze 't per se allemaal gaan doen, want het is veel geld, maar ze vonden de prijs niet buiten proportie voor wat het is.

Je hebt gelijk over de markt die ze aanboren hoor. Ik denk dat Disney heel goed begrepen heeft dat je voor bepaalde ervaringen veel meer geld kunt vragen van minder mensen en dat je als bedrijf beter af bent. Dat is vervelend voor wie niet de koopkracht heeft om daar in mee te kunnen, maar als het pretpark als luxeproduct een ook daadwerkelijk beter product oplevert kan ik ze geen ongelijk geven.

Ik zou liever $250+ betalen voor een dag waar alles aan klopt, dan $179 en dat ik nog steeds in lange rijen sta met een halfslachtig wachtsysteem en hoop gedoe. Disney en Universal zitten nu ook al een prijscategorie die een klap hoger is dan de rest.

2 maanden later

Toch vroeger dan ik dacht! Ik zal maar wachten op de eerste reviews. Kan mogelijks een echte game-changer zijn, maar alles minder dan dat zou toch een probleem zijn als je de belachelijke prijs bekijkt.

Vriend_van_de_club Zoals jij hem uitrekend vind ik het nog al mee vallen. Daarnaast om even terug te komen op de opmerking over die Dinershow. die zijn al snel een €80 voor een 2 a 3 uur. Dit hele spectacle is €31.21 per uur dus in dat opzicht redelijk gelijk aan prijs van die Dinershow. Tja dat je bij dit gebeuren zeg even 16 uur slaapt voor een €31 per uur is even bijzaak.

Dat het een gamechanger is geloof ik meteen, niks leuker als helemaal ondergedompeld worden in een verhaal/thema, en als Disney ergens wel goed in is is het wel vertellen van verhalen, ok toegegeven ze zitten er soms ook wel eens naast.
          Maar die prijzen zijn astronomisch voor mijn portemonnee en voor vele andere geldbuidels denk ik, dus ook hier wacht ik lekker de clips op Youtube af.

Maar met de schermen (het uitzicht naar buiten) zit het wel goed, als je de kwaliteit ziet van de schermen van Rise of the Resistance en het nieuwe restaurant dan maak ik me daar geen zorgen om.
          Ook gok ik en hoop ik vooral dat het hele hotel op eenzelfde systeem staat als het ruimteschip waar je als eerste instapt in Rise of the Resistance zodat je enig gevoel krijgt van beweging of van een impact, als Disney dat voor elkaar heeft weten te krijgen op zo'n grote schaal dan hebben ze volgens mij de halve wedstrijd zeker al gewonnen.

Weet je... ik dat bedrag er nooit voor neertellen. Maar ik ben bang dat er toch nog een hele grote groep is die dat wél gaat doen. Daarnaast wil je ook niet dat 'jan en alleman' hier rondloopt. Het moet een beetje exclusief zijn. Dus ik kan Disney geen ongelijk geven dat ze zo'n bedrag rekenen. Benieuwd hoe snel alles is volgeboekt!

Ik kijk straks wel alle filmpjes 😉

Er kunnen 2 dingen gebeuren;

1 - de prijs blijft hoog
          Er zijn genoeg mensen die het bedrag voor deze ervaring over hebben. De bezettingsgraad is hoog genoeg om deze prijs te verantwoorden en zo nu en dan wordt er voor laagseizoen momenten een actie gehouden zodat je dit voor $300-$500 minder deze ervaring kan meemaken.

2 - de prijs zakt
          Disney heeft zijn huiswerk niet goed gedaan en gasten zien de prijs-kwaliteit verhouding niet voor deze dure overnachtingen. De bezetting is ook in het hoogseizoen laag en ze zullen aanpassingen moeten doen aan het aanbod en de prijs en daarna de wonden likken en het opnieuw proberen.

En misschien zelfs een optie 3 waarbij het zo goed loopt dat de prijs flink opgekrikt gaat worden. Ik denk zelf dat die daling niet snel zal gebeuren. Disney kennende weten ze wat de markt doet en wordt er, is het niet met wat commentaar, toch die hoge prijs neergelegd om Disneyland / Disneyworld mee te maken.

Vriend_van_de_club Ik denk zelfs dat een toekomstige prijsstijging aannemelijker is dan een prijsdaling.

De eerste ‘vlucht’ is in elk geval al volledig uitverkocht.

een maand later