ppc-anoniem-2 Want zelfs voor een Amerikaan, die eigenlijk al standaard een hogere spend per day heeft dan de gemiddelde Europeaan door het beperkte aantal vakantiedagen die dan dus ook gelijk (drie)dubbel moeten tellen, is dit gewoon wel heel veel geld.
Ik zat gisteren aan tafel met een paar collega's dol op Star Wars en best open voor pretparken. Die legde ik eerst de verwachte experience voor en daarna de prijs. Er zat niemand (!) aan tafel die 't te duur vond. Niet dat ze 't per se allemaal gaan doen, want het is veel geld, maar ze vonden de prijs niet buiten proportie voor wat het is.
Je hebt gelijk over de markt die ze aanboren hoor. Ik denk dat Disney heel goed begrepen heeft dat je voor bepaalde ervaringen veel meer geld kunt vragen van minder mensen en dat je als bedrijf beter af bent. Dat is vervelend voor wie niet de koopkracht heeft om daar in mee te kunnen, maar als het pretpark als luxeproduct een ook daadwerkelijk beter product oplevert kan ik ze geen ongelijk geven.
Ik zou liever $250+ betalen voor een dag waar alles aan klopt, dan $179 en dat ik nog steeds in lange rijen sta met een halfslachtig wachtsysteem en hoop gedoe. Disney en Universal zitten nu ook al een prijscategorie die een klap hoger is dan de rest.