PortAventura bundelt de krachten met LaLiga (Spaanse voetbalcompetitie) en ontwerpt een nieuw thematisch gebied. Het nieuwe project genaamd "The Beat Challenge" omvat een investering van 150 miljoen euro die zal starten met een virtueel spel en een digitaal centrum.

Bron en meer info via onderstaande facebook post van Themepark Magic

Edit:
Hmmmm, ik heb zo mijn twijfels is dit nieuwe "themapark" wel interessant genoeg voor NIET voetbalfans?
En waar in het bestaande resort zal dit nieuwe gebied gaan komen?

Er zullen vast genoeg voetbalfans rondlopen dat het de 150 miljoen waard is. Ik denk ook niet dat ze de moeite willen nemen om het interessant te maken voor niet voetbalfans.
Het is waarschijnlijk een beetje hetzelfde idee als met de FIFA games: er zijn toch genoeg mensen die het kopen, waarom zouden we het dan ook interessant willen maken voor mensen die er geen fan van zijn?

Vriend_van_de_club Wat moeten we ons hier precies bij voorstellen?

Dat is op dit moment heel lastig te zeggen. 150 miljoen is wel vrij veel geld voor de ontwikkeling van een smartphone game. Aan de concept art te zien zal er in ieder geval A.R. technologie aan te pas komen. (augmented reality, zoals wat je met Pokemon Go had een paar jaar geleden)
Mijn wilde gok is dat je met de game voetballers kan vinden en toevoegen aan je team, terwijl je in het gebied rondloopt, en dat je vervolgens met andere spelers een partij kan spelen. Je ziet in de concept art namelijk ook de statistieken van die voetballer, dus die zullen wel van belang zijn in het spel.

Vriend_van_de_club wat we ons voor moeten stellen bij dit alles? Geen idee eigenlijk.

Themepark Magic heeft wel nieuw artwork afkomstig van Elmundo.es, waarop te zien is dat we iets moeten verwachten bij het Mediterrana gebied.

Yay ze gaan het perfecte themagebied nog meer verpesten... Nee ben totaal niet blij met deze uitbreiding. Ik begrijp dat dit net zoals het grote merk Ferrari geld ik het laadje brengt, maar kwalitatief lijkt het me niet echt goed doordacht.

Waar blijft die B&M flying๐Ÿ˜ฉ

Wat een onwaarschijnlijk plan... zowel het voetbal als pretparken zijn keihard geraakt door Corona. Het lijkt me sterk dat ze nu 150 miljoen gaan investeren. La Liga is overigens wel steenrijk en minder afhankelijk van entreekaartjes dan bv de Eredivisie (door hogere sponsorinkomsten en meer tv-gelden), maar toch... Ik vind de timing opmerkelijk.

CarlosAmigos Bij mijn weten komt dit als een nieuw themagebied, ik denk niet dat ze een bestaand themagebied gaan veranderen.

tuindwerg Ik denk dat dat wel meevalt. Allereerst is het niet alsof er nu een heel stuk minder voetbalfans zijn, die cultuur sterft niet zomaar uit. De verantwoordelijke bedrijven kijken erg naar de toekomst en verwachten dat het de 150 miljoen waard is. Het zijn investeerders, die hebben vast nog genoeg geld over om dit soort risico's te nemen.
        Daarnaast gaat het wat meer geleidelijk en beginnen ze met "maar" 10 miljoen. Voor een pretpark geen bizar hoge investering.

Ik ben wel benieuwd!
          150 miljoen is veel geld maar na de Premier League is La Liga de grootste voetbalcompetitie ter wereld met wereldwijd vele miljoenen volgers. Ik begrijp best dat een pretpark zoekt naar mogelijkheden om dit een plaats te geven. Al ben ik wel benieuwd wat er precies gaat komen. We gaan het zien ๐Ÿ™‚

Michael oeps haha ik bedoelde inderdaad augmented, ik denk dat ik het verwarde met artificial intelligence

The_Real_Infernape Bij mijn weten komt dit als een nieuw themagebied, ik denk niet dat ze een bestaand themagebied gaan veranderen.

Zie bovenstaande concept arts. Je ziet duidelijk dat ze een of ander toren naast The Furius Baco gaan plaatsen. Daarnaast zal je vast door heel het park reclame vinden voor dit 'spelletje'.

Michael heeft de titel veranderd naar Port Aventura ontwikkelt nieuw themagebied samen met LaLiga .

Ik zie voetbal liever in een stadion, dus van mij hoeft dit niet zo, maar het enige goede nieuws is dat dit onder de streep wel laat zien dat ze tevreden zijn over Ferrari Land in zijn huidige vorm. Je gaat tenslotte niet weer zo'n samenwerking aan als je niet op zijn minst quitte hebt gespeeld op de eerste.

• 20cent heeft hierop gereageerd.

Online zijn de reacties niet mals, zie looopings. Als je ze leest ga je de anti-fans begrijpen ook.

De openingspost is een beetje misleidend. Het lijkt nu net of er 150 miljoen aan digitale voetbalspelletjes wordt besteed terwijl dat enkel over de eerste fase (10 miljoen) gaat. Daar hebben ze het over een nieuw restaurant en digitale spelletjes. Fase 2 zou dan een grote attractie (40 miljoen) worden en in de laatste fase hebben ze het over het themagebied of een nieuw pretpark (100 miljoen). Looopings noemt alleen dat de nadruk op technologische, digitale en audiovisuele belevingen komt te liggen. Geen idee overigens of een voetbal thema werkt in een pretpark en wat dan de mogelijkheden zijn. Dus hoe dat precies ingevuld wordt blijft voor mij nog onduidelijk en zolang dat het geval is, is het wat mij betreft nog te vroeg om daarover te oordelen. Al hebben anderen daar zo te zien een stuk minder moeite mee inclusief alle vooroordelen.

Wat ik overigens niet hoop is dat het een tweede Ferrari Land gaat worden. Zelfs met re-rides heb je daar nog niet eens een halve dag voor nodig. Geen idee wat precies de afspraken met Ferrari zijn, maar van mij mogen ze daar ook 1 park van maken.

Ik heb helemaal niks met voetbal en dus ook bij voorbaat al niet met het hele plan. Het enige goede eraan is dat ze leerden van Ferrari Land en er geen los park maar een gebied in het bestaande park van maken.