De openingspost is een beetje misleidend. Het lijkt nu net of er 150 miljoen aan digitale voetbalspelletjes wordt besteed terwijl dat enkel over de eerste fase (10 miljoen) gaat. Daar hebben ze het over een nieuw restaurant en digitale spelletjes. Fase 2 zou dan een grote attractie (40 miljoen) worden en in de laatste fase hebben ze het over het themagebied of een nieuw pretpark (100 miljoen). Looopings noemt alleen dat de nadruk op technologische, digitale en audiovisuele belevingen komt te liggen. Geen idee overigens of een voetbal thema werkt in een pretpark en wat dan de mogelijkheden zijn. Dus hoe dat precies ingevuld wordt blijft voor mij nog onduidelijk en zolang dat het geval is, is het wat mij betreft nog te vroeg om daarover te oordelen. Al hebben anderen daar zo te zien een stuk minder moeite mee inclusief alle vooroordelen.
Wat ik overigens niet hoop is dat het een tweede Ferrari Land gaat worden. Zelfs met re-rides heb je daar nog niet eens een halve dag voor nodig. Geen idee wat precies de afspraken met Ferrari zijn, maar van mij mogen ze daar ook 1 park van maken.