Corneetje Natuurlijk blijven het de mensen zelf die het veroorzaken, maar ja, idioten zul je altijd blijven houden. Was ik maar áchter deze idioot in de rij gaan staan, dan was er niets aan de hand geweest.
Maar hoe gaat de Efteling zulke dingen voorkomen?
Een IQ test invoeren? Een aura scanner om te kijken of iemand slechte gedachten heeft? Een quiz van de corona regels in het park en als je meer dan 2 vragen fout hebt mag je niet naar de Efteling? Een screening van de tegen de 20.000 man per drukkere dag Efteling?!?
Het zijn idiote ideeën hierboven, dat geef ik toe, maar helaas is het bijna niet te doen om dergelijk wangedrag te voorkomen, en het voorbeeld dat jij gaf was het echt wangedrag door bezoekers. Maar tegelijkertijd zie je dezelfde drukte en gezellige bedrijvigheid volledig vrijwillig ontstaan op sommige plekken (zoals gisteren bij het afscheid van Monsieur Cannibale). Ik denk oprecht dat ook die mensen die echt wangedrag vertoonde, zichzelf niet bewust zijn van de irritatie die ze veroorzaken, en dat maakt het ook zo enorm lastig om dergelijke situaties te voorkomen.
Een wachtrij-bewaker kan een klein deel oplossen, maar die heeft ook geen ogen in zijn achterhoofd, dus als die de bocht om is gelopen dan kan het weer net zo hard mis gaan. Bovendien, waar haal en betaal je al die extra medewerkers van, het dure kaartje van de Efteling nog duurder maken, daar worden de bezoekers ook niet blij van.
Nee, ik ben bang dat we dergelijke gekke acties van mede bezoekers helaas zullen moeten accepteren en ze dan maar even te laten passeren als je er last van hebt.
En zet zelf nog je mondkapje op als je iets meer ruimte wil . . . merk in de supermarkt dat je daarmee opeens weer een heel stuk meer ruimte krijg van de mede-shoppers daar.