Ja ik weet ook niet wat het is hoor, maar ik kan me wel in bovenstaande reacties vinden. Persoonlijk zou ik denken dat als je constant een bord ziet met regels (die zijn fel blauw en vallen echt wel op in de wonderlijke wereld van de efteling) je er toch wel aan herinnerd wordt. Maar blijkbaar zit de gemiddelde mens niet zo in elkaar.
Het klopt dat er geen greeters meer staan (vind ik persoonlijk behoorlijk stom, maarja als je meer capaciteit wilt moet dat personeel dus ergens anders gaan staan waar het nodig is, dus dat zal de keuze wel geweest zijn) Ik denk dat het een combinatie van 3 factoren is.
1: er lopen teveel gasten rond om op een fatsoenlijke prettige manier die 1,5 meter te handhaven. Theoretisch gezien kun je al deze gasten op 1,5m kwijt. Maar dan moet iedereen in een polonaise dezelfde route afleggen. En nee, dat doen gasten niet natuurlijk. Dat kon ik voor de heropening wel zeggen. Daarnaast, als je meer eten verkoopt dan dat je zit plaatsen hebt, gaan mensen alternatieve zitplaatsen zoeken, of daar nu een rode streep op staat of niet.
2: er staan geen greeters meer. In plaats daarvan lopen medewerkers rond ik een geel hesje die gasten zouden moeten aanspreken. Persoonlijk zie ik dat echter nooit gebeuren dat iemand aangesproken wordt op het foutief in de rij staan. Ik zie ze wel aangesproken worden met de vraag hoe ze bij de droomvlucht komen. ik moet gemiddeld 40 x per dag mijn rij aanspreken om op de witte strepen te gaan staan, linksom de kraam. Terwijl ik daar gezien de drukte eigenlijk geen tijd voor heb. Daar moet zo'n gastje met een geel hesje iets van zeggen alstie langs komt. Maar dat is in afgelopen 3 weken geen 1 keer gebeurt. pas 1x heeft de beveiliging mijn rij omgeleid omdat mensen gewoon weg verkeerd gingen staan, en de rij dusdanig groot was dat ik 'm vanuit m'n plekje niet meer recht gezet kon krijgen.
3: mensen hebben geen hersenen, ik weet niet wat er mis is hoor. Maar zodra gasten het parkeer terrein op rijden is al het gezonde verstand thuis. Ik heb het idee dat 90% van de mensen geen kaart kan lezen, of het richtingsgevoel van een goudvis heeft. En de meest simpele dingen niet snappen. Paar kleine voorbeeldjes: ''waar is de uitgang?'' Daar staat u naast mevrouw, die grote rieten kap waar u ook door naar binnen bent gekomen... of op een bordje met een pijl hoe je terug naar de wandelwagen stalling komt vanuit fabula. Die pijl wijst naar rechts, gaat naar beneden, en dan weer naar links (als je loopt 2x rechts dus) blijkbaar snappen mensen dat ook niet, en gaan ze massaal de 1e afslag naar links. Het schijnt heel moeilijk te zijn. En dan zal ik het maar niet hebben over het feit dat mensen een rij van 40 man voor een eetkraampje gewoon even voor het gemak over het hoofd zien. Je bent er net notabene langs gelopen. Waarom denk je dat die gasten in een rij staan? Vast niet om iets te kopen!
Dit allemaal bij elkaar zorgt gewoon voor een ongeorganiseerde chaos op sommige dagen. En dan ligt het er nog aan wat voor volk er binnen is. Als er veel ordinaire amsterdamse panterprintjes rondlopen is het vaak een vreselijke dag wat afstandhouden betreft.
Maar dit zijn mijn constateringen vanuit mijn hoek gezien. Ik weet niet of je deze situaties ook in de rest van het park hebt, of in andere parken. Persoonlijk stoor ik me ook aan mensen die klagen over drukte, maar wel 4x in de week in het park zijn. Je bent niet verplicht om te komen namelijk...