Vriend_van_de_club Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Dat is wat ik ook eerder bedoelde te zeggen met de brokenwindowtheorie. Ik denk dat de meeste mensen echt wel weten wat ze moeten doen maar dat het van kwaad tot erger wordt als zogezegd "toch niemand zich meer aan de regels houdt". Op het moment dat er meer controle op is, mensen worden er meer op aangesproken, dan ontstaat er ook een sociale controle waardoor het automatisch ook weer afneemt. Ik ben er van overtuigd dat als 80% van de mensen zich wel aan houdt dat het dan makkelijker goed blijft gaan.
Maar dit hangt ook gewoon samen met de druk in het park.
Doordat het erg druk is op hoop plekken heb je altijd een paar figuren die niet even wachten tot er ruimte is, maar er door banjeren, en dit versterkt dan alles waardoor het aan alle kanten mis gaan.
in welke situatie dan ook, pretpark, centrum, supermarkt, dierentuinen, of stranden, je ziet dat het maximaliseren van bezoekers niet samen gaat met de 1,5 meter ruimte houden.
Daarnaast hebben oa Pairi Daiza en Slagharen ook al laten weten de bezoekers naar beneden gebracht te hebben, en lijkt Blijdorp dit ook gedaan te hebben (maar die hebben er geen bericht over naar buiten gebracht).